Cestování po světě

Naše stránky jsou pro všechny, co rádi cestují, ať už s báglem na zádech a průvodcem v ruce nebo jen po stránkách knížek a cestopisů. Všem těm přejeme příjemné počtení a zábavu.

Kostarika žhavá láva a letícíjí kameny vulkánu Arenal (4245)

Izrael - Akko a křižácké tažení, Haifa a Baháíský chrám a římské památky Caesarea (6181)

USA Monument Valley - vyrůstají obrovské stolové hory z rovinaté stepi (3687)

NEJ FOTOGRAFIE

Seznam/Google:

Atlas

NASTAVENÍ
Přidat k oblíbeným  Přidat k oblíbeným

Nastavit tuto stránku jako domovskou  Nastavit jako výchozí

Pro rozlišení 800 * 600.
Poslední aktualizace 25.08.2004

Celkově přečteno článků 843566
 PŘÍBĚHY

Více informací o zemiFotografie z naší cestyJak jsme se sem dostali

INDIA

Odkud: Z Indie.
Kdy: Jaro 1996
Jak dlouho: 1 měsíce
Oblast: Indie - Andamanské ostrovy

Andamanské ostrovy

Andamanské ostrovy, Indie Naše putování na Andamanské ostrovy začalo ve městě Kalkata. Je to jedno z největších indických měst a i když nepatří mezi hlavní atrakce Indie, cestovatelů je opravdu hodně. Kalkata je díky výhodně pozici cestovatelských hubem na sever do Nepálu, na východ do státu Sikim, letecky za pár dolarů do Thajska (za nás to bylo 100 USD) a nakonec na jih lodní dopravou na Andamanské ostrovy. No a právě tu poslední možnost jsme využili a koupili 2 lístky v "bunku", což je něco jako dormitorium. Plno patrových postelí vedle sebe, ale za super cenu. Cesta měla trvat 4 dny a tak jsme se pořádně zásobili. Nakoupili jsme chleba, ovoce, zeleninu a pár kilo sušenek.
Domorodé obyvatelstvo Šompové, Andamany, Indie Andamanské ostrovy a Nikobary jsou skupinkou 300 ostrůvků o rozloze 8300 kilometrů čtverečních. Na délku mají 700 km a leží v Bengálském zálivu. Patří územně k Indii, kulturně však patří úplně někam jinak. Ještě v 18. století o Andamanech a blízkých Nikobarech nikdo nevěděl. Žila taky skupinka domorodého obyvatelstva Andamanů, Sentinelů, Jarawů a Ongů. Andamané patřili k největší skupině původních obyvatel. Ke konci 18. století měla jejich populace 10 000 lidů. Dnes se je jich jen 41. K obživě používají stále tradičních postupů, přijmuli moderní farmářství (slepice, dobytek,...). Sentinelové patří pravděpodobně k posledním paleolitické skupině, která přežila do dneška. Žijí na opuštěném ostrově chráněném indickou vládou. Jarawové byli poprvé kontaktováni v roce 1974, kdy jim byli nabídnuty dary (kokosy, banány, ...). Po úspěšném kontatku byli ponecháni vlastnímu vývoji. Živí se divokými prasaty a mořskými plody. Ongové patří mezi jedny z nejméně vyvinuté skupiny v Indii. Byly jim poskytnuty chýše, léky a základní školy. Domorodé obyvatelstvo Sentinelové, Andamany, Indie
Právě na konci 18.století zde byla Brity založena první kolonie. Původní obyvatelé ještě donedávna lidojedi, byli násilně asimilováni do Indické republiky. Dnes je tu početná komunita indických přistěhovalců, pouze na hlavních ostrovech, zbylé ostrovy si uchovaly svoji přírodní krásu a netknutost. Právě z důvodů dalších kulturních šoků, indická vláda zpřístupnila pouze dva ostrovy pro turisty, další ostrovy jsou uzavřeny. Jinak Andamany patří právem k jedním z nejkrásnějších míst na potápění a šnorchlování. Díky jejich nepřístupnosti (není tu mezinárodní letišt a lokální linky létají jen málo) je hlavní možnost, jak se sem dostat trajekt. A ten jezdí jen jedenkrát za měsíc a cesta trvá 4 dny. Takže zpátky k naší cestě. Nástup na loď bez problémů, nalezení koutku, který bude našim domovem na čtyři dny bez problémů, nástup indických rodinek - problém. Vcelku uklizená loď se v tu ránu proměnila v smetiště. Jinak nutno říct, že indové jsou velmi příjemný národ, rádi si povídají a hlavně rádi vás okukují. Na to poslední si musíte v Indii rychle zvyknout. Budete totiž sledování na každém rohu, v autobusu, ve vlaku, na zastávce, no prostě všude. První den cesty probíhal vcelku v pohodě. Seznámili jsme se s pár rodinkama a teď se na sebe usmíváme. Druhý den už to začalo. Přece jen jsme se dostali na volné moře a indickým žaludkům to rozhodně neprospělo. To jsme poznali záhy a hlavně všude. A tak loď proměněná v smetiště se opět proměnila. V co, to nebudu popisovat. Zbylé tři dny jsme už ani hlad neměli a tak nás obrovský nákup vydržel az na ostrovy. Většinu času jsme potom trávili na palubě.
Domorodé obyvatelstvo Ongové, Andamany, Indie V Port Blair jsme s radostí vyběhli z lodi a rychle se přemístnili na naše vysněné místo. Měli jsme štěstí, loď na ostrov Havelock odjížděla další den, a tak nakupujeme zásoby, hlavně rýži, mouku, olej a těšíme se na život Robinsona a Pátka. Další den vyrážíme kolem deváté. Loď je přeplněná domácím obyvatelstvem a zvířectvem, nenápadně si sedáme vedle klece se slepicemi. Na ostrově jsme po pár hodinách, naše vysněné místo je ještě 12 km džunglí a proto nadšeně vyražíme. Cesta byla super, byli jsme pozváni do místní hospůdky, kde se "čepovala" kokosovou pálenku. Po pár štamprdlých jsme posíleni a pokračujeme. Asi po hodině cesty potkáváme na cestě dva slony. Docela nám to vzalo dech. Kde se tady vzali? Za chvilku se objevil i jejich majitel a posunky nám vysvětlil, že sloni sem byli doveženi na těžení dřeva. Za další hoďku jsme na pláži a díváme se po našem místečku, které bude našim domovem na jeden měsíc. Vybrali jsme si pláž s mandrovníkem, to aby nám stínil, a s nádherným výhledem na pláž.
Andamanské ostrovy, Indie Koupání v Andamanském moři patří opravdu a právem k nejlepším na světě, je to dáno asi nedostupností a bohatostí moře. Stačí si vzít šnorchl, zaplavat 10 metrů od břehu a potopit se a objevíte se v jiném světě. Všude je klid, neuvěřitelné barvy na vás vyskočí, kam se jen podíváte. Korály všech tvarů a velikostí od obrovských "mozků" až po malé a ostré výčnělky. Všude kolem plno krabů, mušlí, rybiček a ryb různých barev a tvarů proplétající se mezi korály, sem tam i propluje želva. Večer se díváme na západ slunce, pečeme placky a opekáme rybu, co jsme koupili od jednoho domorodce. Zítra si zkusíme chytit vlastní.
Andamanské ostrovy, Indie Moc o chytání nevíme, ale domorodci nám říkali, že se dají chytat ryby na banány??? Moc jsme tomu nevěřili, ale co to nezkusit. Ráno jdeme na pláž, upravili jsme si bambusovou tyčku, na kterou budeme namotávat vlasec a jdeme na to. Nemáme olůvko, a tak tam dáváme kousek drátu. Šup, hazím háček a čekáme. Za chvilku už nám to trhá, vidíme rybu, jak zapasí, pomalu přitaheme a rup, vlasec to nevydržel. A jsme bez ryby. No nic, zkoušíme to znova. Opět nám rupl vlasec. Banany už nejsou a tak chytáme na pětník. Ryby se jen hrnou, berou opravdu na všechno a taky všechno přetrhnou. Dáváme vlasec i natřikrát, ale nepomáhá to. Přišli jsme i o poslední háček. A tak jsme bez hačku a bez ryb. Večer si pro jistotu kupujeme rybu od místních rybařů.

Tento článek byl přečten 11153

Jak se vám článek líbil?
0(min) do 10(max)
Kolik čtenářů se vyjádřilo: 63

8.51.5

NOVINKY:
25.8.2004
Nové fotky z naší cesty do Hedvábné stezce - Čína červen 2004

Jsme zpět s mesíční cesty po Číně a je tu pár nových příběhů

10.5.2004
Tak a jsou tu nové příběhy z černé Afriky a jihovýchodní Asie

18.1.2004
Dodělal jsme nový Design, jak jsme sliboval a jako přídavek pár nových příběhů z Jižní Ameriky

13.1.2004
Pracuji na novém Designu

20.10.2003
Našel jsme si konečně čas a přidal jsem pár příběhů z našeho cestování po Asii a Americe

02.08.2003
Nové fotky z naší cesty do černé Afriky - Keňa, která se uskutečnila v červnu a červenci, BIG 5, safari, lidé, příroda, moře (255 fotek)

21.06.2003
Další příběhy z cestování po Indii

02.05.2003
Nové fotky z Maďarska - putování kolem Balatonu, termální lázně Heviz(54)

01.04.2003
Nové příběhy z cestování Indie, Thajsko, Střední Východ, ...

KUCHAŘKA:
Francouské speciality

Indická kuchyně

Pálivá mexická kuchyně

Americký Fast Food

PŘIŠTĚ:
Měsíční putování po Číně, budhistické chrámy, Čínská Zeď, svaté pohoří Wutai, uzbekové a kyrgyjci, přejezd pouští Taklamakan a 7 tisícové vrcholy u hranic s Pákistánem

Půlročním putování po Indických horách, pouštích a památkách

Objevování jihovýchodní Asie, thajské chrámy, indonézské ostrovy a džungle Malajsie