Cestování po světě

Naše stránky jsou pro všechny, co rádi cestují, ať už s báglem na zádech a průvodcem v ruce nebo jen po stránkách knížek a cestopisů. Všem těm přejeme příjemné počtení a zábavu.

USA Největší koncentraci juky na světě v Joshua Tree NP (3349)

Mexiko Ulice plné upírů a strašidel ve Svátek mrtvých v Oaxaca (3897)

Indie nejbohatší chrám na světě - chrám Baládžího v Tirumale (3539)

NEJ FOTOGRAFIE

Seznam/Google:

Atlas

NASTAVENÍ
Přidat k oblíbeným  Přidat k oblíbeným

Nastavit tuto stránku jako domovskou  Nastavit jako výchozí

Pro rozlišení 800 * 600.
Poslední aktualizace 25.08.2004

Celkově přečteno článků 848478
 PŘÍBĚHY

Více informací o zemiFotografie z naší cestyJak jsme se sem dostali

INDIE

Odkud: Z Pakistánu a Iránu.
Kdy: Podzim 2000
Jak dlouho: 10 dní
Oblast: Indie - Zanskar a Ladakh údolí

Trek v indických Himalájích

Náš trek začíná v městečku Manali, kde nakupujeme zásoby. Bohužel mě zastihla horečka, něco kolem čtyřicítky, a tak musíme pár dní počkat. Nakonec se ukázalo, že to nebylo tak hrozný a za dva dny byla pryč. Další den vyrážíme na autobus směr Darcha.

Zanskar a Ladakh údolí, Indie Je to malinká vesnička, kde začíná trek Darcha - Padum, který má trvat něco kolem 8 dnů. S námi nastupuje do autobusu i jeden japončík. Cesta měla trvat kolem 12 hodin. Během dne jsme přejeli přes pas Rohtang (3978 mnm), což na vzhled zutobusu, která nás vezl, považujeme za úspěch. Měli jsme i nádhernou zastávku na vrcholu, to když se odtrhl kus gumy na pneumatice, která už byla 100x slepovaná. Zbylá část narážela do blatníku a tak se musela odtrhnout. Jenže jak? Našli se i tací, co chytli gumu do ruky a zařvali na řidiče ať jede :-). No nakonec se našli dobrovolníci, co si stoupli na gumu, druzí řezali a všichni kolem drželi palce. Odjeli po dost dlouhé době a bez gumy, s totálně sjetou gumou. A aby Zanskar a Ladakh údolí, Indie toho nebylo málo, ještě se kolem večera rozbil autobus no a naše cestování do Darchi se protáhlo až do druhého dne. V noci byla zima a spát na sedadle byla pěkná dřina. Další den jsme k večeru v Darchi. Vrhli se na nás průvodci a nosiči, ale u nás by neměli co nést a tak vyrážíme z vesnice pryč.

Ráno je pěkně a my vyrážíme směre pas Shingo La. Přecházíme vesničku Rarig a dále na Zanskar Sumdo. Když vidíte vesničku uprostřed ničeho, ve výšce 3000 m.n.m., všude kolem hory, napadne vás, jak se dá tady přežít. Hlavní obživou vesničanů je farmařství a chov koz. Do jedné chýše jsme byli pozvání na čaj a placku čapátí. Ve spodní Zanskar a Ladakh údolí, Indie části je místo pro dobytek, vrchní část chýše patří farmářské rodině. Uprostřed je ohniště, na kterém se vaří, pečou placky a udržuje ohěn, aby nebylo v noci zima, k tomu pomáhá i blízkost zvířectva ve spodním patře. Lidé jsou velmi přátelští, a i když neznáte jejich řeč, velmi rychle si porozumíte. Každý se na vás usmívá, mává vám a děti běhají stále kolem vás.

Zanskar a Ladakh údolí, Indie Směrem na pas se nám zhoršuje počasí a tak jsme nuceni počkat ve stanu, až se rozežene mlha a déšť. Vedle nás čeká na lepší počasí taky tříčlená skupinka, dva kluci z Anglie a jejich průvodce. Po dvou dnes je stále mlha, ale už neprší a my vyrážíme na pas. Máme nevýhodu, protože na pas se chodí ze základny, která je asi 4 hodiny chůze. No co, budeme to muset dohnat. Po cestě nás ještě potkal nádherný provazový most. Zanskar a Ladakh údolí, IndieAsi jsme pádili dost rychle, v základním táboře pro pas jsme potkali skupinku evropanů s průvodcem. Ptáme se, jestli to stihneme. Jsme ujištěni, že se to dá stihnout, evropani šli bez batohů a tak mohli začít později. Cesta jde stále více nahoru - kam jinam, když jdeme na pas :-(, mám rychlejší chůzi než Lenka a tak vždycky po chvilce čekám a když můžu, tak běžím naproti a beru batoh. A konečně jsme tam, kolem třetí stojíme na vrcholu Shingo La ve výšce 5080 metrů nad mořem. Počasí se uklidnilo, je jasno, až na pár mráčků, kolem jsou vrcholky ve výšce šest a půl tisíce metrů. Odpočíváme, děláme pár foto a vyrážíme dolů kempovat. Pro dnešek toho máme dost

Zanskar a Ladakh údolí, Indie Za pasem už je super počasí, jdeme pozvolna dolů Zanskar údolím. Procházíme vesničku Testha, kde se spojují řeky Kargyak a Tsarap do řeky Lingti Chu. Máme před sebou ještě jednu atrakci a to Ptačí hnízdo neboli Phungtal Gomba. Je to budhistický chrám postavený uprostřed skály na izolovaném místě, vysoko nad propastí, s výhledem na protilehlé údolí. Dnes spíme v místním kempu (zahrádka u chýše), večer si povídáme s domorodci. Další dny jsou už brnkačka, jdeme stále dolů údolím, občas potkáváme domácí s kolonou jaků, to jak si vezou nákup s města, které je stále asi 50 kilomertů daleko. Cesta se postupně mění na vetší, hory jsou stále menší a po osmi dnech docházíme do městečka Padum. Zde jsme našli autobus, odjiždní za dva dny, to až bude mít lidi, a tak stopujeme náklaďák aspoň na vetší silnici Leh - Kargil.

Tento článek byl přečten 5228

Jak se vám článek líbil?
0(min) do 10(max)
Kolik čtenářů se vyjádřilo: 15

7.72.3

NOVINKY:
25.8.2004
Nové fotky z naší cesty do Hedvábné stezce - Čína červen 2004

Jsme zpět s mesíční cesty po Číně a je tu pár nových příběhů

10.5.2004
Tak a jsou tu nové příběhy z černé Afriky a jihovýchodní Asie

18.1.2004
Dodělal jsme nový Design, jak jsme sliboval a jako přídavek pár nových příběhů z Jižní Ameriky

13.1.2004
Pracuji na novém Designu

20.10.2003
Našel jsme si konečně čas a přidal jsem pár příběhů z našeho cestování po Asii a Americe

02.08.2003
Nové fotky z naší cesty do černé Afriky - Keňa, která se uskutečnila v červnu a červenci, BIG 5, safari, lidé, příroda, moře (255 fotek)

21.06.2003
Další příběhy z cestování po Indii

02.05.2003
Nové fotky z Maďarska - putování kolem Balatonu, termální lázně Heviz(54)

01.04.2003
Nové příběhy z cestování Indie, Thajsko, Střední Východ, ...

KUCHAŘKA:
Francouské speciality

Indická kuchyně

Pálivá mexická kuchyně

Americký Fast Food

PŘIŠTĚ:
Měsíční putování po Číně, budhistické chrámy, Čínská Zeď, svaté pohoří Wutai, uzbekové a kyrgyjci, přejezd pouští Taklamakan a 7 tisícové vrcholy u hranic s Pákistánem

Půlročním putování po Indických horách, pouštích a památkách

Objevování jihovýchodní Asie, thajské chrámy, indonézské ostrovy a džungle Malajsie