Cestování po světě

Naše stránky jsou pro všechny, co rádi cestují, ať už s báglem na zádech a průvodcem v ruce nebo jen po stránkách knížek a cestopisů. Všem těm přejeme příjemné počtení a zábavu.

Chile Atacama nejsušší poušť světa téměř bez srážek (15436)

Čína Jediná stavba viditelná z vesmíru - Velká čínská zeď (44284)

USA Zion NP stěny vysoké 1000 metrů svírající koryto řeky Virgin (3324)

NEJ FOTOGRAFIE

Seznam/Google:

Atlas

NASTAVENÍ
Přidat k oblíbeným  Přidat k oblíbeným

Nastavit tuto stránku jako domovskou  Nastavit jako výchozí

Pro rozlišení 800 * 600.
Poslední aktualizace 25.08.2004

Celkově přečteno článků 842031
 PŘÍBĚHY

Více informací o zemiFotografie z naší cestyJak jsme se sem dostali

BLÍZKÝ VÝCHOD

Odkud: Z ČR a Turecka.
Kdy: říjen 1998
Jak dlouho: 1 měsíc
Oblast: Egypt - Luxor, Karnak, Edfú, Kóm Ombo

Z Dendery odjíždíme směr Luxor. Ubytování v pohodě za 8 EE a ještě ten den večer jsme se šli podívat na noční Karnak. Další den plánujeme navštívit Luxorský chrám a Údolí králů.

Karnak
Luxor, Egypt Karnak je největším chrámovým komplexem v Egyptě. Je zasvěcen bohu Amon-Re a nachází se na pravém břehu Nilu u vesnice Karnak, dva kilometry severně od Luxoru a asi 700 km jižně od Káhiry. Karnak není dílem jednoho panovníka, nýbrž na jeho výstavbě se podílela většina významných faraónů v průběhu více než třinácti století. Stavbu chrámu ( v dnešní podobě) započal Thutmose I., ale stavěl na místě, které si pro své kaple vybrali již Senvosret I. a Amenhotep I. Je plný mohutných bran, nádvoří, sálů a obelisků. Největší z chrámů Karnaku je zasvěcený bohu Amónovi - vládci větrů a vzduchu. Nachází se tu však i další náboženské svatostánky, ke kterým vedou cesty původně lemované sfingami s beraní hlavou.

Luxor
Luxor, Egypt 700 km jižně od Káhiry se na východním břehu Nilu nachází největší turistické centrum Egypta – Luxor. Malebné městečko s přibližně 65 000 obyvatel, nacházející se na základech jednoho z nejvýznamějších měst starého Egypta - Théb (eg. Veset), které v dobách své největší slávy obývalo přes jeden milion obyvatel. Théby postupně nabývaly na svém významu a roku 2037 př. n. l. se staly hlavním městem říše a největším centrem boha Amon-Rea. Ačkoli byly posléze opuštěny, staly se během 18. dynastie hlavním městem a největším centrem Egypta. Po více než 200 letech opět ztratili svůj titul hlavního města, ale až do zničení města Asyřany v 7. století př. n. l. si zachovaly pozici nejvýznamějšího náboženského a politického centra v zemi. Za vlády Ptolemaiovců došlo k opětovnému oživení Théb, jejich skutečná sláva však již byla dávno mrtvá. Do dnešní doby se toho z bývalých Théb mnoho nedochovalo. Jediným památníkem po jejich dávné slávě jsou chrámy Luxor a Karnak.
Luxor, Egypt Chrám v Luxoru, stejně jako většina egyptských chrámů, je dílem několika faraonů a jeho stavba do koněčné podoby trvala téměř dvěstě let.

Ráno budíček v 5.30, odjíždíme na Edfu vlakem, který by měl jet v 6.30. Nakonec nejede vůbec a tak čekáme na další, co jede v devět. Byla to třetí třída a po cestě jsme stále čekali, až nás předjedou ti šťastnější. Celou trasu, která se měla jet jednu hodinu, jsme ujeli za tří a to jsme ještě vystoupili dřív a dojeli autobusem. Ve vlaku nám totiž řekli, že vlak se rozjede a bude pokračovat až za tři hodiny.

Edfú
Edfú, Egypt 105 kilometrů severně od Asuánu se nachází nejlépe dochovaný kultovní chrám Edfú - chrám boha Hora. Je mladší než chrámy v Luxoru nebo v Karnaku. Dnešní podoba chrámu pochází z období vlády Ptolemáiovců. Chrám započal stavět Ptolemaios III. teprve ve 2. století př. n. l. a o 180 let později chrám dokončil Ptolemaios XII. Chrám byl vystavěn na místě již starších chrámů, které nechali stavitelé odstranit. Uvnitř je oltář Horuse (jestřáb, orel). Byl tam i velký oltář z granitu, ten byl ale odvezen do Sudánu. Každý rok byl oltář Horuse vynesen na světlo, aby spatřil Ra.

Kóm Ombo
Na skalnaté vyvýšenině přímo na břehu Nilu se nachází chrám Kóm Ombo. Stejně jako chrám v Edfú, byl chrám v Kóm Ombu vystavěn na starších stavbách až dynastií Ptolemaiovců. Chrám je zajímavý tím, že je rozdělen na dvě části, kdy jedna je zasvěcena bohu Horovi a druhá krokodýlímu bohu Sobekovi (jsou zde vystaveny i dochované mumie krokodýlů). Mimo sloupové síně a překrásných reliéfů můžeme vidět i vyobrazení lékařských nástrojů a mnohem více.

Tento článek byl přečten 7440

Jak se vám článek líbil?
0(min) do 10(max)
Kolik čtenářů se vyjádřilo: 57

7.62.4

NOVINKY:
25.8.2004
Nové fotky z naší cesty do Hedvábné stezce - Čína červen 2004

Jsme zpět s mesíční cesty po Číně a je tu pár nových příběhů

10.5.2004
Tak a jsou tu nové příběhy z černé Afriky a jihovýchodní Asie

18.1.2004
Dodělal jsme nový Design, jak jsme sliboval a jako přídavek pár nových příběhů z Jižní Ameriky

13.1.2004
Pracuji na novém Designu

20.10.2003
Našel jsme si konečně čas a přidal jsem pár příběhů z našeho cestování po Asii a Americe

02.08.2003
Nové fotky z naší cesty do černé Afriky - Keňa, která se uskutečnila v červnu a červenci, BIG 5, safari, lidé, příroda, moře (255 fotek)

21.06.2003
Další příběhy z cestování po Indii

02.05.2003
Nové fotky z Maďarska - putování kolem Balatonu, termální lázně Heviz(54)

01.04.2003
Nové příběhy z cestování Indie, Thajsko, Střední Východ, ...

KUCHAŘKA:
Francouské speciality

Indická kuchyně

Pálivá mexická kuchyně

Americký Fast Food

PŘIŠTĚ:
Měsíční putování po Číně, budhistické chrámy, Čínská Zeď, svaté pohoří Wutai, uzbekové a kyrgyjci, přejezd pouští Taklamakan a 7 tisícové vrcholy u hranic s Pákistánem

Půlročním putování po Indických horách, pouštích a památkách

Objevování jihovýchodní Asie, thajské chrámy, indonézské ostrovy a džungle Malajsie