Cestování po světě

Naše stránky jsou pro všechny, co rádi cestují, ať už s báglem na zádech a průvodcem v ruce nebo jen po stránkách knížek a cestopisů. Všem těm přejeme příjemné počtení a zábavu.

Keňa kočkovité šelmi a jejich lovci v nejoblíbenějším parku Masai Mara (4438)

Anglie Čínská čtvrť, červené autobusy, vojáci v medvědích čepicích, to vše je Londýn (5202)

Indie vesnička Manikaran a věhlasné horké prameny Siků (3175)

NEJ FOTOGRAFIE

Seznam/Google:

Atlas

NASTAVENÍ
Přidat k oblíbeným  Přidat k oblíbeným

Nastavit tuto stránku jako domovskou  Nastavit jako výchozí

Pro rozlišení 800 * 600.
Poslední aktualizace 25.08.2004

Celkově přečteno článků 843571
 PŘÍBĚHY

Více informací o zemiFotografie z naší cestyJak jsme se sem dostali

JIŽNÍ AMERIKA

Odkud: Z Panamy.
Kdy: Zima 2000
Jak dlouho: 7 dní
Oblast: Argentína - Lago Argentino, Perito Moreno

Perito Moreno
Ledovec Perito Moreno, Argentina Odjíždíme z Baliroche směr jih na NP Los Glazieres, kde chceme navštívit největší kontinentální ledovec Perito Moreno a známý vrchol Fitz Roy a špičku Cerro Torre. Zašli jsme si při stopu a tak se musíme 3 km vracet na jinou silnici. Nic moc provoz není a tak dost dlouho stopujeme. Nakonec jeden stop na El Bolson a dále na křižovatku Esquel. Stopujeme na Calafate, což je asi 1600 Km. Doufáme, že do dvou dnů tam budeme. Počasí se začíná kazit, poprchává, blíská se a dost profukuje. Přemýšlíme, kde tady přespíme, jsme uprostřed ničeho. Ledovec Perito Moreno, Argentina
Asi za hodinu jede auto, je to jak sen, zatačí na náš směr, to už Leňulka vyskočila a běžela stopovat. Málem nás přejel, jak rychle brzdil. Rychle se španělsky domlouváme na směr, dokážete si představit, jak jsme asi vypadali, když nám řidič s úsměvem řekl, jestli náhodou nejedeme do Calafate. Že tam zrovna taky jede. Od té doby to byl náš "Angelo" anděl. Cesta byla fajn, v teple, s mate (typický argentinský čaj) v ruce. Měli jsme před sebou asi 1600 km, ale při rychlosti kolem 140km/hod to rychle ubíhalo.

Ledovec Perito Moreno, Argentina Jedeme přes noc, usrkáváme mate, aby jsme neusnuli a povídáme si. Kolem páté ráno nám přes silnici přeběhlo pár králíků, brzdíme, jak se dá a dostáváme smyk na prašné silnici. Vše dobře dopadlo, udělali jsme 2x hodiny a skončili u krajnice. Bohužel to nevydržely gumy, dvě ruply, a tak se díváme na rezervu - máme dvě, ale jedna je už taky ruplá. A tak uprostřed ničeho, kde nic nejezdí, stojíme u auta a přemýšlíme co budeme dělat. Máme to asi ještě 150 Km do Calafate. No nic, sedáme do auta a jedeme asi 10km/hod směrem k našemu cíly. Já koukám z okýnka a hlídám gumy, jedeme na jednu prázdnou a tak sleduju, kdy se prodře.

Ledovec Perito Moreno, Argentina Asi za hodinu jsme objevili místní farmičku a používáme radio a voláme si o rezervy na auto. Nakonec jsme v Calafate ve tři odpoledne. Je ještě brzo a tak vycházíme na kraj vesničky a stopujeme na Perito Moreno. Štěstí je stále při nás, asi jsme si ho zabalili sebou na cestu, a za chvilku zastavujou dva Amíci, co jedou našim směrem. Sedáme na korbu pickapu a jedem. Jedou rychle jako draci, chtějí stihnout západ u ledovce. Po chvilce nás začíná být zima, přece jen tu profukuje a tak se balíme do stanu. Do kempu dojíždíme před šestou, jdeme se podívat na západ nad ledovcem. Že je to ledovec, nebo-li hora ledu, jde poznat hned, jsme asi kilometr od něj a cítíme se jako v ledničce. Čekáme na pár explozí, kdy se velké kusy ledu odlamují při ohlušujícím rachotu, necháváme sluníčko zapadnout a vracíme se zpět do kempu. Večer si děláme na ohni špagety. V noci je něco kolem -10 stupňů. Ledovec Perito Moreno, Argentina

Lago Argentino
Lago Argentino leží na východním úpatí pohoří Cordillera Darwin, v jižních Patagonských Andách. Rozkládá se na ploše 1415 kilometrů čtverečních a dosahuje maximální hloubky 187 metrů. Do jeho chapadlovitých západních výběžků stéká několik mohutných ledovců. Největší z nich jsou Upsala o délce kolem 60 kilometrů a Perito Moreno, dosahující délky přes 50 kilometrů.
Ledovec Perito Moreno, Argentina A právě tento ledovec, který klesá do střední části jezera a za jediný rok se může posunout až o 1000 metrů, je příčinou onoho zajímavého přírodního úkazu. Ledovcová hmota, rozbrázděná hlubokými trhlinami, stéká do jezera a postupuje až k jeho protějšímu břehu. Jezero je nakonec zcela přehrazeno asi 60 metrů vysokou ledovou bariérou, která brání vodě přitékající z vedlejšího údolí v další cestě do jezera. Rozdíl mezi výškou vody nad a pod ledovcovou přehradou může činit 50 až 40 metrů. Tlak vody si nakonec prorazí cestu bariérou a za ohlušujícího burácení se proud řítí do zbytku jezera a přetéká přes jeho kamennou hráz. Když se v roce 1972 prolomila ledovcová stěna, bylo za ní tolik vody, že trvalo několik týdnů, než se hladina před přehradou a za ní vyrovnala. V roce 1988 hráz naposledy explodovala a zabila 32 lidí. Díky tomu už dnes nejde sejít až k ledovci, ale návštěvníci mohou chodit jen po vyznačené trase kolem, asi v okruhu jednoho kilometru.
Ledovec Perito Moreno, Argentina Perito Moreno je jedním z devíti ledovců, které se vyskytují v argentinském národním parku Los Glaciares. Kolem se tyčí majestátné hory, i když nejsou největší, většínu roku jsou pod sněhem. Jsou to Cerro Moreno (1640 m.n.m.) a Cerro Negro (1486 m.n.m.). V dáli potom Cerro Carvantes a Cerro Popedon (2200-2400 m.n.m.). Ledovec je vysoký 55 metrů a do hloubky 140 metrů. Lélka ledovce asi 14 kilometrů.
Když se ledovcová přehrada prolomí, ohlušující praskot a dunění je slyšet na 16 kilometrů daleko. Voda nashromážděná za ledovcovou bariérou začne překážkou pronikat, rychle vytvoří burácející proud, který si hloubí obrovský a čím dál širší tunel. Nakonec se tunel zbortí, ledovcové kry velké jako dům se hroutí do vody a vyhazují do vzduchu ledovou tříšť.

Další den jdeme ještě jednou na výhled, děláme pár fotek a odjíždíme zpět Calafate. Naši Amíci nás berou kousek za městečko, kde začíná silnice na El Chaltén.

Tento článek byl přečten 4909

Jak se vám článek líbil?
0(min) do 10(max)
Kolik čtenářů se vyjádřilo: 24

8.61.4

NOVINKY:
25.8.2004
Nové fotky z naší cesty do Hedvábné stezce - Čína červen 2004

Jsme zpět s mesíční cesty po Číně a je tu pár nových příběhů

10.5.2004
Tak a jsou tu nové příběhy z černé Afriky a jihovýchodní Asie

18.1.2004
Dodělal jsme nový Design, jak jsme sliboval a jako přídavek pár nových příběhů z Jižní Ameriky

13.1.2004
Pracuji na novém Designu

20.10.2003
Našel jsme si konečně čas a přidal jsem pár příběhů z našeho cestování po Asii a Americe

02.08.2003
Nové fotky z naší cesty do černé Afriky - Keňa, která se uskutečnila v červnu a červenci, BIG 5, safari, lidé, příroda, moře (255 fotek)

21.06.2003
Další příběhy z cestování po Indii

02.05.2003
Nové fotky z Maďarska - putování kolem Balatonu, termální lázně Heviz(54)

01.04.2003
Nové příběhy z cestování Indie, Thajsko, Střední Východ, ...

KUCHAŘKA:
Francouské speciality

Indická kuchyně

Pálivá mexická kuchyně

Americký Fast Food

PŘIŠTĚ:
Měsíční putování po Číně, budhistické chrámy, Čínská Zeď, svaté pohoří Wutai, uzbekové a kyrgyjci, přejezd pouští Taklamakan a 7 tisícové vrcholy u hranic s Pákistánem

Půlročním putování po Indických horách, pouštích a památkách

Objevování jihovýchodní Asie, thajské chrámy, indonézské ostrovy a džungle Malajsie