Cestování po světě

Naše stránky jsou pro všechny, co rádi cestují, ať už s báglem na zádech a průvodcem v ruce nebo jen po stránkách knížek a cestopisů. Všem těm přejeme příjemné počtení a zábavu.

USA Dvě přehrady na řece Colorado - přehrady Glen Canyon a Hoover (3920)

Sýrie jedno z center Alexandrovy říše Afamije a vodními koly v Hama (4763)

Thajsko Bangkok a jeho tajuplné speciality (5965)

NEJ FOTOGRAFIE

Seznam/Google:

Atlas

NASTAVENÍ
Přidat k oblíbeným  Přidat k oblíbeným

Nastavit tuto stránku jako domovskou  Nastavit jako výchozí

Pro rozlišení 800 * 600.
Poslední aktualizace 25.08.2004

Celkově přečteno článků 843560
 PŘÍBĚHY

Více informací o zemiFotografie z naší cestyJak jsme se sem dostali

INDONÉSIE

Odkud: Z Malajsie a Thajska.
Kdy: Duben 1997
Jak dlouho: 1 měsíc
Oblast: Indonésie - ostrov Sumatra - Berastagi, Jezero Toba a Bukittingi

Bukittingi, Indonesie Berastagi je pěkná, horská vesnička, s velice příjemným klimatem pro pobyt. Ubytovali jsme se a vyšli na prohlídku tradiční vesničky Karo. Domy tu jsou s typickou střechou. Žije v nich až osm rodin ve společné místnosti. Dům je asi 10 metrů na 7, výška je asi 6 metrů. Je zde jen jedno patro, zbytek střechy slouží pro uskladnění potravin. Na místním trhu jsme si nakoupili místní zeleninu a ovoce.
Bukittingi, Indonesie Další den jsme vyšli zdolat sopku Gunung Sybayak. Párkrát jsme si zašli, ale místní vesničané nám vždy ochotně radí, jak se dostat až na vrchol sopky. Poslední výbuch sopky byl asi před třemi měsíci a tak trošku nejistě lezeme do kráteru, který je sto na sto metrů. Všude kolem nás syčí a hučí pára, což je zde hlavní atrakce. Proto jsme si taky donesli vajíčka a kukuřici. Dáváme je do jednoho fumerolu a čekáme až se nám uvaří v horké páře. V okolí sopky je úrodná půda, pěstuje se zde zelenina – brambory, fazole, mrkev, květák, tato část je někdy nazývána zelinářstvím Sumatry.

Jezero Toba, Indonesie Jezero Toba je největší jezero vulkanického původu na světě. Dostanete se sem z vesničky Parapatu, respektivně z přístavu, který je asi 1 km z vesnice. Cesta na ostrov je velmi příjemná, s výhledy na okolní krajinu a ostrov Samosir, kam i směřujeme. Ještě ten den jdeme na prohlídku okolí. Je tu málo frekventovaná doprava a tak stopujeme místní traktory a náklaďáky. Navštěvujeme hrobku posledního batackého krále Sidabatu, která je v typickém batackém domu s vysokou střechou.
Jezero Toba, Indonesie Zítra pokračujeme v prohlídce ostrova Samosir a navštěvujeme vesnici Ambarita, kde se u kamenných stolů scházeli batacký král a vedoucí vesnic. Řešili tu místní problémy a spory. Dům batackého krále je označen hlavou buvola a parohy. Ty znázorňovaly královu sílu a rozhodnost. Pod domem byla věznice, kde byli drženi vězni do úplňku. V den úplňku byla vezňům useknuta hlava a tělo pro varování vystaveno na kamenném stole uprostřed. Všechny domy v okolí mají malé okna a dveře, to proto, aby se velmi lehce a dobře bránili při přepadení. Za návštěvu stojí i vesnice Simanindo, kde je skutečně velice pěkně zachovalá tradiční architektura. Za pár peněz lze shlédnete i taneční vystoupení.

Berastagi, Indonesie V samém srdci kultury Minangkabauců leží městečko Bukittingi. Minangkabauci udržují, jako jedni z mála na světě, matriarchát. Jejich náboženství je něco ve stylu propojení budhismu, hunduismu (reirkarnace) a islámu (jeden bůh). Nosí talismany proti zlým duchům a při nemoci volají šamana. Dědictví připadá ženě a muž po svatbě žije v domě nevěst, zato ale může mít více manželek. Večer jdeme na tradiční představení kultury Minangkabauců. Za doprovodu hudby, kterou tvořily bubínek, píšťala, buben a kovové bubínky, a tance nám byly ukázany činnosti, které tento národ vykonává po staletí: tanec přivítání vedoucího vesnice, tanec pro ochranu - něco ve stylu kung-fu, tanec mládí, tanec rybářů, tanec sklizně - rozšlapování talířů a nakonec tanec jednoty, při kterém jsme byli přizváni i my. Hudba nám silně připomínala arabské země.
Berastagi, Indonesie Měli jsme v plánu ještě navštívit buvolí zápasy, ale byly zrušeny z důvodu voleb. Prý by se moc lidí shromažďovalo a to by určitě vedlo k demonstraci. Nutno podotknout, že Indonésie je militáristická země a slovo demokracie zde opravdu neznají.

Tento článek byl přečten 4954

Jak se vám článek líbil?
0(min) do 10(max)
Kolik čtenářů se vyjádřilo: 17

6.83.2

NOVINKY:
25.8.2004
Nové fotky z naší cesty do Hedvábné stezce - Čína červen 2004

Jsme zpět s mesíční cesty po Číně a je tu pár nových příběhů

10.5.2004
Tak a jsou tu nové příběhy z černé Afriky a jihovýchodní Asie

18.1.2004
Dodělal jsme nový Design, jak jsme sliboval a jako přídavek pár nových příběhů z Jižní Ameriky

13.1.2004
Pracuji na novém Designu

20.10.2003
Našel jsme si konečně čas a přidal jsem pár příběhů z našeho cestování po Asii a Americe

02.08.2003
Nové fotky z naší cesty do černé Afriky - Keňa, která se uskutečnila v červnu a červenci, BIG 5, safari, lidé, příroda, moře (255 fotek)

21.06.2003
Další příběhy z cestování po Indii

02.05.2003
Nové fotky z Maďarska - putování kolem Balatonu, termální lázně Heviz(54)

01.04.2003
Nové příběhy z cestování Indie, Thajsko, Střední Východ, ...

KUCHAŘKA:
Francouské speciality

Indická kuchyně

Pálivá mexická kuchyně

Americký Fast Food

PŘIŠTĚ:
Měsíční putování po Číně, budhistické chrámy, Čínská Zeď, svaté pohoří Wutai, uzbekové a kyrgyjci, přejezd pouští Taklamakan a 7 tisícové vrcholy u hranic s Pákistánem

Půlročním putování po Indických horách, pouštích a památkách

Objevování jihovýchodní Asie, thajské chrámy, indonézské ostrovy a džungle Malajsie