Cestování po světě

Naše stránky jsou pro všechny, co rádi cestují, ať už s báglem na zádech a průvodcem v ruce nebo jen po stránkách knížek a cestopisů. Všem těm přejeme příjemné počtení a zábavu.

USA Dvě přehrady na řece Colorado - přehrady Glen Canyon a Hoover (3920)

Austrálie Sydney hlavní město u protinožců a jeho Opera (4335)

Izreal Masadu jsme dobyli, ale byla to pěkná dřina do kopečka (4971)

NEJ FOTOGRAFIE

Seznam/Google:

Atlas

NASTAVENÍ
Přidat k oblíbeným  Přidat k oblíbeným

Nastavit tuto stránku jako domovskou  Nastavit jako výchozí

Pro rozlišení 800 * 600.
Poslední aktualizace 25.08.2004

Celkově přečteno článků 843562
 PŘÍBĚHY

Více informací o zemiFotografie z naší cestyJak jsme se sem dostali

INDONÉSIE

Odkud: Z Thajska.
Kdy: Duben 1997
Jak dlouho: 1 měsíc
Oblast: Malajsie - Taman Negara

Národní park Taman Negara se rozprostírá na ploše 4 343 km2 v pevninské části Malajsie na 4-5 stupni. Někteří vědci odhadují jeho stáří na 130 milionů let a tvrdí, že je jedním z posledních pozůstatků původních ekosystémů na Zemi. Je domovem více než 350 druhů ptáků, stovky druhů motýlů, hmyzu, ryb, více než 10.000 druhů rostlin a původních obyvatel kmene Orang Asli. Pár zajimavostí: Teplota se tu pohybuje 26-30 stupňů ve dne, v noci kolem 22, srážky jsou za rok 2200 - 3800mm. Park má 14 řek, největší vrchol Gunung Tahan 2186 m.n.m. Největší strom Tualang měří až 80 metrů, na jednom ha je až 80 typů stromů a 42000 druhů hmyzu, nachází se zde největší rostlina Rafflesia, největší brouk dorůstá až 60cm, největší motýl až 25cm, jen 2% slunečního svitu projde skrz džungli. Taman Negara, Malajsie

Správním střediskem a centrem národního parku je vesnička Kuala Tahan, vzdálená asi 20 kilometrů od vnitrozemského městečka Jerantut. Do Kuala Tahan dodnes nevede asfaltka, a tak funkci dopravní tepny plní bahnitá řeka. Je to vetší podlouhlá lodička, do které se narve asi 20 cestujících. V budoucnu se počítá s vybudováním asfaltky na druhé straně řeky. Při příjezdu nás Taman Negara příjemně přivítala. Z ničeho nic je tu déšť a než jsme vylezli z lodky a dali si práštěnky, jsme všichni pořádně mokří. Po té, co jsme si je pracně oblékli, zase přestalo pršet a vysvitlo sluníčko. No prostě deštný prales. Přesunuli jsme se na kempovací místo, rozdělali stan a snažili využít pěkného počasí na vycházku a seznámení s parkem. Jen co jsme rozdělali stan, začalo pršet. Potom zase přestalo a zase začalo. Po nějaké době jsme si už na to zvykli a i když mělo být období sucha, vesele jsme vytahovali a schovávali pláštěnky.

Zajímavou turistickou atrakcí jen kousek od správního střediska národního parku je tzv. canopy walkway, systém odvážných visutých mostů v korunách stromů. Šplháme po vrzajícím žebříku na dřevěnou věž, z níž už vidíme první úsek asi 400 metrů dlouhé vzdušné trasy. Některé části vedou až 50 metrů nad zemí, jsou třeba i 30 metrů dlouhé a míří až do korun těch největších stromů. Po necelé hodině slézáme zpět na pevnou zem a vyrážíme dále na Bukit Teresek, kopeček, který je ve výšce 400 m.n.m. Ovšem i těch několik málo desítek Taman Negara, Malajsie výškových metrů znamená dost velkou dřinu. Odměnou je nádherný výhled na horní část pralesa, která se táhne až do nekonečna. Jdeme zpět a po cestě se zastavujeme u Lubok Simpon, kde je příjemné koupání v řece. Po cestě jsme viděli pár ptáků, i zoborožce, lizardy, veverky, opice a hady. Zítra nás čeká trek na tři dny do džungle.
Další den se vydáváme na průzkum tři kilometry vzdálené jeskyně Gua Tellinga. Dlouhá není více než několik desítek metrů. Zevnitř se ozývá pištění a šustění křídel. Netopýři. Hlouběji v jeskyni jich na stěnách a stropě visí desítky nebo spíš stovky.

Cesta pralesem
Ráno vyražíme směr Kuala Tranggan, vybrali jsme si náročnější cestu poděl řeky. Cesta se tu vlní nahoru a dolu, dává nám to dost zabrat, k tomu ještě pekné dusno a tak jsme za chvilku kompletně propocení. Když začalo pršet, tak už nám to ani nepřišlo, přehodili jsme pláštěnky a pokračovali. Cesta je prosekaná a zřetelná, jen občas musíme přelézat padlé kmeny, vyčnívající kořeny, odhrnovat listy palem nebo visící liány. Večer nám začalo dost pršet a tak rychle rozděláváme stan, samozřejmě jsme to nestihli a tak před tím, než jdeme do stanu, vyleváme vodu po litech. Taman Negara, Malajsie Ani nám to nevadí, v noci zima není, naopak věkné vedro a dusno. Na vodu a déšť si už zvykáme. Naše první noc v džungli mimo kemp. Usínáme ve stanu vedle sebe a posloucháme tajemné noční zvuky.
Další den ráno, jsme celý a v noci nás nic nesežralo. Oblékáme se do mokrého trička a studených mokrých kalhot, nemá význam si brát suché věci. Za chvilku budeme beztak kompletně propocení. Dneska je to stejné jak včera. Jdeme neustále nahoru a dolů strmým terénem, kameny a kořeny jsou děsne kluzké. Je tu jak ve skleníku a pot z nás lije v litrech, ještě že jsme si nevzali nové suché věci. Abychom se udrželi, chytáme se lián, kořenů a keřů. Těšíme na polední přestávky, odpočineme si, usušíme trošku věci na kamenech a hlavně se podíváme do bot, co nás tam tlačí. Trošku tušíme co nás tam tlačí, ale právě proto to pořád oddalujeme. No nic, boty dolů. No a je to tady, máme boty plné pijavic. Ty malinké "housenky", co vypadaly tak nevinně, jsou přece jen pijavice. Beru nůž a pomalu, opatrně oddělávám pijavice. Dá se použít i sůl nebo zapalovač. Pomalu odřezávám jednu za druhou, vždy se spustí proud krve. Pokud se přisají a stihnou do rány vstříknout látku zabraňující srážení krve, nepatrná ranka může nepříjemně krvácet i několik hodin. Většinou pevné boty a ani dlouhé kalhoty jim nezabrání v útoku. Drobné ranky, co zbyly po pijavicích, desinfikujeme a doufáme, že vše bude v pohodě. Čeká nás ještě jeden den treku.
Taman Negara, Malajsie Tak a je tu poslední den. Dnes už nás nic nemůže překvapit. Na konci nás čeká jen vetší brod. Cesta je schůdnější, není tolik nahoru a dolu. Často zastavujeme a kontrolujeme nohy. Nechceme dostat žadný zánět nebo infekci. Párkrát ještě odděláváme pijavice z noh, ale když si dáte pozor a dá se pijavicím vyvarovat. Co nás ještě dost trápilo bylo vedro, samo o sobě se dá zvládnout, ale jak chodíte v mokrém oblečení, na zádech, v rozkroku a na nohou se vám vlhkem odře kůže. Stále nám prší. K večeru se blížíme k cíly, závěrečný těžký brod, stojíme po pás ve vodě u břehu a čekáme, co vymyslíme. Přenášíme věci nad hlavou, opatrně našlapujeme, boty jsme si radší nevyzouvali, kdo ví, co je na dně. Usínáme v náruči kempu. Zase doma. Zítra bude odpočinkový den.

A co jsme vlastně viděli? Pokud zapomeneme na "příjemné" pijavice, tak hlavně zoborožce, lednáčky, civety, veverky, divoké prasata, gibona, makaka, vodního varana, a plno dalších plazů, hadů, pavouků, motýlů a ptáků.

Další den jsme ukecali jednoho pracovníka parku, převezl nás na druhou stranu řeky. Tady jsme překecali chlapi, co staví silnici a za pár minut se už vezeme směr Jerantut. Sbohem Tanag Negara.

Tento článek byl přečten 10643

Jak se vám článek líbil?
0(min) do 10(max)
Kolik čtenářů se vyjádřilo: 56

6.53.5

NOVINKY:
25.8.2004
Nové fotky z naší cesty do Hedvábné stezce - Čína červen 2004

Jsme zpět s mesíční cesty po Číně a je tu pár nových příběhů

10.5.2004
Tak a jsou tu nové příběhy z černé Afriky a jihovýchodní Asie

18.1.2004
Dodělal jsme nový Design, jak jsme sliboval a jako přídavek pár nových příběhů z Jižní Ameriky

13.1.2004
Pracuji na novém Designu

20.10.2003
Našel jsme si konečně čas a přidal jsem pár příběhů z našeho cestování po Asii a Americe

02.08.2003
Nové fotky z naší cesty do černé Afriky - Keňa, která se uskutečnila v červnu a červenci, BIG 5, safari, lidé, příroda, moře (255 fotek)

21.06.2003
Další příběhy z cestování po Indii

02.05.2003
Nové fotky z Maďarska - putování kolem Balatonu, termální lázně Heviz(54)

01.04.2003
Nové příběhy z cestování Indie, Thajsko, Střední Východ, ...

KUCHAŘKA:
Francouské speciality

Indická kuchyně

Pálivá mexická kuchyně

Americký Fast Food

PŘIŠTĚ:
Měsíční putování po Číně, budhistické chrámy, Čínská Zeď, svaté pohoří Wutai, uzbekové a kyrgyjci, přejezd pouští Taklamakan a 7 tisícové vrcholy u hranic s Pákistánem

Půlročním putování po Indických horách, pouštích a památkách

Objevování jihovýchodní Asie, thajské chrámy, indonézské ostrovy a džungle Malajsie