Cestování po světě

Naše stránky jsou pro všechny, co rádi cestují, ať už s báglem na zádech a průvodcem v ruce nebo jen po stránkách knížek a cestopisů. Všem těm přejeme příjemné počtení a zábavu.

Peru největší incká pevnost Sacsayhuaman (4038)

Indie pláže v Bengálském zálivu a památka Konarak (4243)

Izrael - Akko a křižácké tažení, Haifa a Baháíský chrám a římské památky Caesarea (6181)

NEJ FOTOGRAFIE

Seznam/Google:

Atlas

NASTAVENÍ
Přidat k oblíbeným  Přidat k oblíbeným

Nastavit tuto stránku jako domovskou  Nastavit jako výchozí

Pro rozlišení 800 * 600.
Poslední aktualizace 25.08.2004

Celkově přečteno článků 843548
 PŘÍBĚHY

Více informací o zemiFotografie z naší cestyJak jsme se sem dostali

JIŽNÍ AMERIKA

Odkud: Z Panamy.
Kdy: Zima 2000
Jak dlouho: 6 dní
Oblast: Chile - Torres del Paine

Parque Nacional Torres del Paine

Torres del Paine, Chile Jedním z nejvýznamnějších chráněných přírodních areálů v Chile, ale i v celé Jižní Americe je Parque Nacional Torres del Paine. Jeho název je odvozen od masívu Torres del Paine, který je tvořen třemi žulovými monolity připomínajícími věže - Torre Norte, Torre Central (2 460 m) a Torre Sur (2 500 m). Park byl založen v roce 1959 a v roce 1978 byl zařazen do seznamu světového dědictví UNESCO, čímž byl postaven na úroveň Národního parku Yellowstone či Yosemite v USA. Park se rozkládá na ploše 2 400 km2 asi 100 km severně od chilského přístavu Puerto Natales.
Torres del Paine, Chile Masív Paine („paine“ pravděpodobně označení pro první osídlence; či ze starého indiánského slova znamenajícího „modrý“, podle modré hladiny jezer) leží uvnitř kontinentu, východně od vysokého centrálního hřbetu And. Jedná se o středně vysoký masív (nejvyšší vrchol: Paine Grande - 3 050 m), který vznikl zdvihem z úrovně patagonských plošin. Svědčí o tom sedimenty, které se dříve nacházely na dně údolí a nyní pokrývají vrcholy žulových obelisků. Torres del Paine, Chile
Než zde byl chilskou vládou zřízen národní park, bylo toto území obýváno pastevci, kteří ve snaze rozšířit své pastviny káceli a vypalovali zdejší lesy. Známky této devastace jsou patrné dodnes a příroda se s nimi bude pravděpodobně ještě nějakou dobu vyrovnávat. Přesto je park jedinečnou biosférickou rezervací svého druhu. Zahrnuje jak rozmanitost patagonského pralesa, tak počátky nového života, které je možné sledovat na místech ustupujících ledovců. Fauna je zde zastoupena např. divokými lamami guanaco, či dalšími endemity - pštrosovitými ptáky nandu a malými jelínky huemuly. Po příchodu Evropanů v 16. století počet guanak (Lama Guanicoe) rapidně klesal a ještě v polovině 20. století jim hrozilo vyhubení. Díky zavedení ochranných opatření se však jejich populace opět stabilizovala.
Torres del Paine, Chile Administrativní centrum parku se nachází v místě zvaném Lago Pahoé, které je také výchozím bodem pro pěší výpravy po okolí. Nejčastějším cílem těchto výprav je ledovec Grey a jezero téhož jména. Cesty jsou zde (oproti všem předchozím tvrzením) kvalitní, upravované a dobře značené. K prozkoumání celé oblasti je vhodné si vymezit alespoň 10 dní. Za návštěvu stojí ledovcová jezera působivě obklopená horskými vrcholy - Lago Paine, Lago Dickson, Lago des Torres, Laguna de los Perros. Peřejnaté říčky místy vytváření vodopády. Torres del Paine, Chile

Trek v NP Torres del Paine
Ceny za dopravu, hlavně v Argentině jsou neskutečně veliké a tak do Puerto Natales stopujeme z Fitz Roy NP, který je v Argentině. První část z Fitz Roy NP zpět na hlavní silnici byla v pohodě, vzali nás sem naši staří známí, kteří nás sem na stopa i zavezli. Dál z hlavní silnice už to bylo horší, tento přechod nebyl moc frakventovaný a tak jsme si na auto museli počkat 2 hodiny. Do Puerto Natales vjíždíme asi po třech hodinách jízdy. Silnice byla docela slušná, s asfaltovým povrchem, rozhodně lepší než ta z Fitz Roy NP. Torres del Paine, Chile
Puerto Natales je městečko přízemních plechových domků, východištěm pro všechny, kdo míří do Torres del Paine, které je dalších 150km po prašné silnici. My jsme si vybrali tohle místo jen na přespání a další den pokračujeme do národního parku na 4 denní trek. Autobus je zde oproti Argentině výrazně levnější. Zavezl nás až do správního střediska NP, kde se platí i vstup. Dále už musíme po svých.

1. Den Autobus nás vzal na Guardia Laguna Amarga, odtud už pěšky asi 7 km na hostelerii Las Torres. Stopovali jsme a tak si trošku pomohli. Postupně jdeme 5 km na kemp a refugio Chileno, dále na Campamento Los Torres, kde i kempujeme a jdeme bez báglů na výhled. Ten je asi 1,5 km a asi hodinu cesty do prudkého kopce. Zde je super výhled na Torres Paine - Torre Sur (Diagostini 2580 m.n.m.), Torre Central (2800 m.n.m.) a Torre Norte (Monzino 2600 m.n.m.). Zpět do kempu. V noci něco kolem -5 stupňů. Počasí OK. Cesta vedla nahoru, poslední část hodně nahoru - výhled na Torres.

2. Den Torres del Paine, Chile Ráno trochu pršelo a my vyrážíme do Francouského údolí. Nejprve jdeme na refugio Los Cuernos (asi 6 hodin, 22 km). Jdeme kolem nádherných hor pohoří Cuernos (barevné hory) zprava a nalevo Lago Nordenskfold. Z refugia pokračujeme až do kempu campamento Italiano (2 hodiny, 6 km). Počasí nic moc a tak pro dnešek konec. Rozděláváme stan. Cesta byla fajn, mírné kopečky, žádné výškové rozdíly.

3. Den Celý den prší a tak zůstáváme ve stanu, snad bude zítra líp.

4. Den Torres del Paine, Chile Počasí docela ok a my vyražíme do Francouského údolí. Z kempu je to asi 2 hodiny (7 km) a na Mirador dalších 20 minut. Výhledy jsou super. Přes noc sněžilo a tak jdeme po sněhu jako první. Údolí je obklopeno ze všech stran vysokými vrcholy a vy stojíte uprostřed. Výška se pohybuje něco kolem 2200 - 3000 m.n.m. Po cestě jsme viděli Glazier France na hoře Cerro Cumbre Central (2150 m.n.m.) a Cerro Cumbre Principal (3050 m.n.m.), součást pohoří Grande Principal. V údolí to jsou potom hory Cerro Cathedral (2168 m.n.m.) a Cerro Blanco (2200 m.n.m.) Zpět pokračujeme přes kemp Italiano (2 hod, 7 km) na refugio Pehoe (2 hod, 9 km) a dále na refugio Grey (3 hod, 12 km). Chvilku odpočíváme a protože chceme vidět východ nad ledovcem a jezerem Grey, pokračujeme až do Campamento Los Guardos (1 hod, 3 km). Tady už byla cesta náročnější, hodně do kopce a zase dolů. Bylo to asi tím, že dneska jsme si hodně našlapali. Spíme u ledovce Grey. V noci je to dost znát. Teplota je kolem -12ti.

5. Den Torres del Paine, Chile Brzo ráno vycházíme na ledovec Grey. Není tak mohutný jak Perito Moreno, ale má své kouzlo. Táhne se až do nekonečna mezi vrcholky hor. Vypadá, jak kdyby tady někdo vylil hustou barvu. Většina vrcholů má něco kolem 1500 - 2000 m.n.m. Nejznámější Cerro Centinela I a II. Fotíme a vyrážíme na Refugio Pehoe (6 hod, 21 km). Po cestě prší. U refugia začíná pořádný déšť, ale nám nic jiného nezbývá, než pokračovat. Jdeme až do Campamento Las Carretas (3 hod, 11 km). Celý promočení a zmrzlí tam potkáváme dva kanaďany. Kempujeme pod stříškou místního odpočívadla. Mokré oblečení jsme pověsili pod stříšku, ráno se netěším, až se do něj budu soukat. Cesta vedla mírně dolů. Pár mírných kopečků. Torres del Paine, Chile

6. Den Pořád prší, ale nedá se nic dělat. Autobus nám odjíždí dneska a na stopa v tomto počasí si netroufáme. Máme to asi 8 km. Za 2 hodiny jsme tam, jdeme do místní hospůdky, kde se ohříváme a dávame čaj. Večer teplé jídlo a horká sprcha.

Souhrn:
1.den 18.5km 6 hod. 2.den 27.5km 10 hod.3.den prší a prší :-(4.den 41.0km 11 hod.5.den 26.0km 7 hod.6.den 8.0km 2 hod.

Tento článek byl přečten 7800

Jak se vám článek líbil?
0(min) do 10(max)
Kolik čtenářů se vyjádřilo: 54

6.53.5

NOVINKY:
25.8.2004
Nové fotky z naší cesty do Hedvábné stezce - Čína červen 2004

Jsme zpět s mesíční cesty po Číně a je tu pár nových příběhů

10.5.2004
Tak a jsou tu nové příběhy z černé Afriky a jihovýchodní Asie

18.1.2004
Dodělal jsme nový Design, jak jsme sliboval a jako přídavek pár nových příběhů z Jižní Ameriky

13.1.2004
Pracuji na novém Designu

20.10.2003
Našel jsme si konečně čas a přidal jsem pár příběhů z našeho cestování po Asii a Americe

02.08.2003
Nové fotky z naší cesty do černé Afriky - Keňa, která se uskutečnila v červnu a červenci, BIG 5, safari, lidé, příroda, moře (255 fotek)

21.06.2003
Další příběhy z cestování po Indii

02.05.2003
Nové fotky z Maďarska - putování kolem Balatonu, termální lázně Heviz(54)

01.04.2003
Nové příběhy z cestování Indie, Thajsko, Střední Východ, ...

KUCHAŘKA:
Francouské speciality

Indická kuchyně

Pálivá mexická kuchyně

Americký Fast Food

PŘIŠTĚ:
Měsíční putování po Číně, budhistické chrámy, Čínská Zeď, svaté pohoří Wutai, uzbekové a kyrgyjci, přejezd pouští Taklamakan a 7 tisícové vrcholy u hranic s Pákistánem

Půlročním putování po Indických horách, pouštích a památkách

Objevování jihovýchodní Asie, thajské chrámy, indonézské ostrovy a džungle Malajsie