Cestování po světě

Naše stránky jsou pro všechny, co rádi cestují, ať už s báglem na zádech a průvodcem v ruce nebo jen po stránkách knížek a cestopisů. Všem těm přejeme příjemné počtení a zábavu.


Guatemala oblečení v červeném a zapomenutí v horách Todos Santos (5750)

Indie města Matura a Vrindaban, místo narození a dospívání Krišny (3448)

Guatemala sopečné jezero Atitlán s tradičními vesničkami (4635)


NEJ FOTOGRAFIE
(15355) Usa
(15153) Indie
(14570) Čína
(11347) Keňa
(7873) Austrálie


NEJ PŘÍBĚHY
(54576) Mexiko Pozůstatky májských a koloniálních památek v Mexico City
(44409) Čína Jediná stavba viditelná z vesmíru - Velká čínská zeď
(38626) USA Socha Svobody - francouský dáreček a jeho historie
(30797) Egypt Jaká tajemství ještě před námi skrývají pyramidy v Gíze
(20274) Indie překrásné město Agra a monument lásky Tádž Mahal


HLEDEJ U NÁS
Hledej článek:
 
Hledej obrázek:
 


HLEDEJ VE SVĚTĚ
Seznam/Google:
  
 
Atlas
 


NASTAVENÍ
Přidat k oblíbeným  Přidat k oblíbeným

Nastavit tuto stránku jako domovskou  Nastavit jako výchozí

Pro rozlišení 800 * 600.
Poslední aktualizace 25.08.2004

Celkově přečteno článků 850709
 PŘÍBĚHY

Více informací o zemiFotografie z naší cestyJak jsme se sem dostali

JACHTOU DO AUSTRALIE

Odkud: Stop jachty z Indonesie - Bali do Austrálie - Darwin.
Kdy: 25.5. - 20.6. 1997
Jak dlouho: Původně 5 dní, nakonec díky poškození jachty 1 měsíc s nutnou zastávkou na Ashmor Reef NP
Oblast: Austrálie - Ashmore reef

Nutno podotknout na začátek, že tento nápad se nezrodil v mé mysli, ale v úplně jiné. Bohužel to byla mysl Lenky a já jsem podlehl. Přečtěte si článek a uvidíte, jak dopadne suchozemec z malé zemičky uprostřed Evropy, když se plaví z Indonesie do Australie a potká ho monzun a výlet na 4 dny se protáhne na měsíc.

A jak to vlastně všechno začalo?
V průvodci jsme si přečetli, že na Bali (Indonesie) je poměrně velký přístav a v doku je plno jachet, které patří bohatým milionářům a občas tyto jachty jezdí do všech koutů světa. A tak jsme si řekli, že to taky vyzkoušíme. Jeden den jsme si zajeli do přístavu, kde jsme se poptali a prohlédli místní "Bulletin board". Kromě plno nesmyslů o místních hospůdkách a zábavách pro bohaté, jsme objevili i inzerát, že se hledájí dva zkušení plavčíci pro transport jachty z Bali (Indonesie) do Darwinu (Australie) z důvodu oprav. To bylo přesně, co jsme chtěli a tak jsme se přihlásili. Pokecali s Jachta, Indonésie - Austrálie majitelem a chlápkem, co to bude převážet. Řekli, že se do dvou dnů ozvou. Na hotelu jsme byli celý den nervozní a čekali na telefon. No a další den večer máme telefon že pokud chceme, můžeme přijet. Normálně se platí za převoz z Bali do Australie a je to pořádně drahé (něco kolem 250 USD na osobu, letenka je asi 350 USD). My jsme měli převoz díky majiteli jachty zadarmo. Řekl, že když pomůžeme při převozu a budeme pomáhat během cesty, tak proč by jsme za to platili. Byl to fajn chlápek, co vyráběl v Indonesii košile a trička a posílal je do USA a Australie. Byl docela v balíku a na převozu nepotřeboval vydělat, jak to dělají jiní.

Další den nakupujeme zásoby na loď, jídlo, ovoce, zeleninu, naftu atd. Náš šéf George utratil asi 300 USD jen za jídlo a fakt jsme se divili za co v tak chudé a levné zemi to mohl utratit. Všechno jsme to převezli dvěma taxikama a naházeli na loď.

Jachta, Indonésie - Austrálie George pochází z Maďarska, žil v Anglii a nakonec skončil v Australii. Je mu něco kolem padesátky a vypadá jako pravý a nefalšovaný mořský vlk. Má obrovské mohutné obočí a vousy, pěkně udržované břicho a správnou "spisovnou" angličtinu. Slovíčka shit, fuck, bullshit jsou součástí jeho rozvětveného slovníčku. Nemá děti, manželka kdoví jak vypadá a jeho komunikace s námi je skrz krátké rozkazovací věty. Ale jinak je príma :-) Teď žije v Darwinu, kam i směřujeme. Nemá tam ani dům či byt, ale bydlí v přístavu na lodi. Loď ovšem není na vodě, ale vytažená v doku.

Jachta, Indonésie - Austrálie No a ještě něco k našemu milačkovi, loď se jmenuje Spy Glass, v češtině Lupa. Má něco kolem čtrnácti metrů, jednu hlavní plachtu, jednu pomocnou a vzadu dieslový motor. Dole v podpalubí je kuchyň, nalevo naše místnost, napravo místnost George, každá má asi něco kolem 1,5m na 2,5m a vepředu v přídi další místnost, něco kolem 2,5m na 1,5m. Ta se stala místem pro Deniho. Kluk, co žije se svými rodiči na Bali. Tatínek je angličan a místní podnikatel, staví vily a domy pro bohaté američany a australany. Deny je docela profík. Je mu něco kolem 17, ale už si postavil vlastní katamaran (menší jachta) a projezdil velkou část ostrovů kolem Bali. Rozumí lodím a všemu kolem nich (v budoucnu nám to zachránilo život). Příjemný kluk, dostal nejhorší místo na lodi a rozhodně vlastík nejlepšího žaludku.

Jachta, Indonésie - Austrálie Další den nahazujeme motor a vyrážíme směr Darwin. Mělo by to být něco kolem čtyř dnů cesty. Slovo čtyři bych zdůraznil, později poznáte proč. Odpoledne se dostáváme mimo útesovou barieru na volné moře a všechno to pro nás začíná. Napínáme plachty, vypínáme motor a nastavujeme kurz. Lodička se začíná houpat a houpat, tam a zpět a zase tam a zpět no a naše super snídaně začíná poskakovat v rytmu vln. Tam a zpět a tam a zpět. No a po chvíli tyto pohyby jdou pouze tam, ale ne zpět. Když to na mě přišlo, seděl jsem vedle Daniho a snažil se zhluboka dýchat a zkoušel si namluvit, že mořská nemoc je pouze psychického původu (věta, co jsme slyšeli od mořských vlků a zdůrazňuji i od našeho kapitána George). Když jsem skončil, Dany mě poklepal přátelsky po zádech a usmál se. Měl pravdu, vlastně se vůbec nic nestalo, Moji snídani po chvíli voda smyla a naše loď pokračovala opět blankitně bílá. Tento příjemný proces se do večera ještě nekolikrát opakovat a nutno podotknout, že Leňulka nebyla ušetřena. Jachta, Indonésie - Austrálie K večeru byl kolem příjemný klid a pohoda. Bylo slyšet jen vodu, jak se tříští o příď a skřípání ráhna. Snad to bude zítra lepší a mořská nemoc ustoupí.

Druhý den pokračoval v duchu toho prvního. Leňulka byla totálně out, jen ležela a ani nemluvila (a to je co říct). I když mě bylo špatně a zvracel jsem, čerstvý vzduch mi pomáhal a proto jsem se snažil být co nejvíce na palubě. Občas vykoukne a hodí mi něco na jídlo. Zbylí tři jsme si rozdělili kontrolu a řízení jachty. Vyšlo to na osm hodin denně. I těch osm hodin řízení mi pomáhalo. Myslel jsem na řízení a ne na to, že se celá loď houpe. Občas, jinak monotónní cestu zpříjemnili delfíni, kteří vesele poskakovali kolem. Jachta, Indonésie - Austrálie

Další den se počasí zhoršilo. Loď se houpala čím dál víc. Paradoxně se stal zázrak. Probudil jsem se a byl OK. Nebylo mi vůbec špatně. Leňulka byla pořád out a tak jsem ji nechal a šel nahoru. Můj příchod Deniho a George příjemně vytočil, čekali, že s horším počasím příjdou o jednoho plavčíka a budou na řízení jachty jen dva. Vzápětí mi to vrátili, když oznámili, že se blíží obrovská bouřka a pojedeme po okraji monzunového mraku. No a dorazili tím, že příště, až budu nahoře, ať se připoutávám, aby mě prý nesmetla vlna. Prý když budu připoutanej, jachta je vyvážená a časem se otočí zpět. No príma zpráva. Budu si to pamatovat.
Odpoledne jsem jim to vrátil. Nakrájel cibuly, česnek a salám, připravil vajíčka a mouku a usmažil české zeleninové placky. Placky moc chutnali a tímto činem jsem zachránil naši pověst co by suchozemců a stal se mazákem. Příprava byla opravdu těžká, zkuste si nachystat těsto a jiné věci a potom je smažit, když se loď kymácí ze strany na stranu. Leňulce je už trošku líp, ale na řízení lodi to není. Počasí se stále horší. Občas nám přiletí létající ryba na palubu. Deni nám řekl, že nejsou dobré na jídlo a tak je házíme zpět.

Jachta, Indonésie - Austrálie Další den to přišlo, obrovská bouřka nám zničila přední kosatku, nestačili jsme ji sundat. Bojovali jsme o ní aspoň hodinu a i tak to byl úspěch, že jsme ji v tomto počasí částečně sundali. Ani si nechci představit, co by se stalo, kdyby někdo vypadl z lodi. Další rána na sebe nenechala dlouho čekat. Radio přestalo fungovalo a co bylo horší, urvalo se kormidlo. Nemohli jsme kormidlovat a s nepříjemným pocitem v žaludku jsme kontrolovali hloubku, která bylo něco kolem 15 - 20 metrů. Nic víc jsme udělat nemohli. Ani jsme nevěděli kam jedeme. Hodně to s námi hází, mořská nemoc se vrátila, začalo mi být opět špatně a dokonce náš mořský vlk George má také mořskou nemoc. Jediný, kdo je ušetřen je Deny. Georgovi radio pořád nefunguje, lítá po lodi a řve, že tu umřeme, že se loď potopí. No moc optimismu nám nedodal.
Jachta, Indonésie - Austrálie K večeru jsme se nakonec dovolali. Vzali nám to australští pohraničníci a už jedou k nám. Měli by tu být do dvanácti hodin.

Ráno je to nejhorší za námi. Už nejsou tak velké vlny a bouřka je pryč. Konečně se objevili pohraničníci, jejich motorová loď Andrew Fisher je o dost větší, něco kolem 25 metrů. Domlouváme se a střílí nám lano. Přivázali jsme ho k přednímu kylu lodě, několikrát omotali a už jen čekali. Druhá loď zabrala, ještě víc a rup, přišli jsme o část předku lodi a o zábradlí. No nic vážeme to znova a doufáme, že to vydrží. Zabrali znova a tentokrát to vydrželo. Cíl naší cesty byl útes Ashmore, kde jsme chtěli počkat na náhradní díly, opravit loď a až potom pokračovat na Darwin. Cesta byla dost náročná, jeli jsme velmi pomalu a protože jsme nemohli kormidlovat, stále to s námi házelo sem a tam. No ale asi po osmi hodinách jsme konečně u útesu Ashmore.
Jachta, Indonésie - Austrálie Díky korálovým útesům, které lemují tři ostrovy, je zde velmi klidné moře, což je ideál pro nás na opravu lodi. Po příjezdu děláme malou párty s pohraničníkama a děkujeme za odvoz. Dnes usínáme v pohodě, Leňulka konečně bez nevolností.

Ashmore útesy jsou národní park Austrálie, asi 850km od Darwinu. Rozloha je něco kolem 590 km2, což je něco útesů, pískových násypů a tři malé ostrůvky. Vyjímečnost Ashmore NP je především v tom, že je zde největší líheň mořských hadů (32 druhů z 55 existujících) a mořských želv na světě. Ashmore má na 750 druhů korálů a je i významným pro rozmnožování ptáků, kteří sídlí na třech ostrůvkách, nejvíce na středním Middle Island. Aby tato krása a jedinečnost nebyla zničena indonéskými rybáři, australská vláda zde zřídila stálou stanici - loď. Pracuje na ní Steve a jeho manželka Kate. Loď se jmenuje Aurelie, má tři patra a je suprově vybavená.
Jachta, Indonésie - Austrálie Další den se domlouváme se Stevem, chce nás seznamit s národním parkem a tak jedeme na návštěvu středního ostrova - Middle Island a jeho okolí. Ostrov je opravdu přímo přeplněn ptáky, všude kolem jsou hnízda a není moudré se přibližovat. U každého hnízda jsou vždy dva ptáci, jeden veliký a bílý, to je ptáče a potom jeden malý černý, matka. Docela srandovní pohled. Steve na nás měl nachystanou ještě jednu ptákovinu a tak jdeme deset minut podél pobřeží na opačný konec ostrova. Asi ve vzdálenosti pěti metrů jsme viděli dost velké ryby a ptáme se Steva, co to je. Byli to útesový žraloci a srandista Steve šel hned do vody, že si s něma zaplave. Začal rukou vířit vodu, prý to žralokům připomíná raněnou rybu, a až byli dost blízko, skočil přímo mezi ně. Se Stevem jsme si potom loďkou ještě zajeli na útes a šli se potápět. Potápění v Ashmore je super a rozhodně lepší než Thajsko nebo Andamany. Viděli jsme plno ryb malé, velké, placaté, baculaté, dlouhé nebo široké. Občas nám zatrnulo, to když kolem propluli obrovské placaté ryby, které si nám až nepříjemně blízko prohlíželi. Z těch zajímavějších to byli mořští hadi, platýz, rejnok, mořské želvi, útesový a pískový žralok, muréna, humři, hvězdice a další. Ty poslední jsme si s pomoci George a Steva nachytali na zítřejší den na oběd. Po cestě zpět jsme ve vodě viděli malou velrybu dugoo (podobná mořské krávě).

Jachta, Indonésie - Austrálie Za deset dní přijela loď z Australie a dovezla nám náhradní kormidlo, přední kosatku, palivo, jídlo a hlavně naději, že ještě někdy odjedeme. Sice se nám tady moc líbí, ale už se těšíme na Austrálii. Oprava lodi zabrala pár dní, hlavní problém byl vyměnit kormidlo, na souši by to bylo určitě jednoduché, ale tahle jsme museli dělat vše pod vodou. Plachtu vyměnit taky nebyl problém, přední část lodi budeme muset opravit až v Darwinu. Předposlední den našeho pobytu na Ashmore NP sem přijela rybářská loď z Indonésie a Steve jako ranger národního parku šel vše zkontrolovat a vzal nás sebou. Byla to velmi zajímavá návštěva. Loď má něco kolem 15 metrů, je ze dřeva. Kapitán lodi byl kluk, kterému bylo 21, zbytek měl něco kolem 15 a 16 let. Mohou zde lovit jen žraloky, vše ostatní je chráněno, nesmí používat síť, jen háky. Jeden z kluků byl dost vážně poraněn a když jsme vysvětlovali kapitánovi, že musí domů do nemocnice, řekl nám, že dokud nenachytají dost ryb, aby zaplatili za loď, nemůžou zpět. Nezbylo nám nic jiného, než jim dát alespoň dost léků, na které nemají peníze. Snad to pomůže. Svete nám vysvětlil, že takhle to bohužel u indonezských rybařů chodí a proto je prý jeden z ostrovů plný palem. Jedna palma za jednoho mrtvého rybáře.

Jachta, Indonésie - Austrálie Další den konečně odjíždíme směr Darwin. Máme před sebou 850km, něco kolem šesti dnů jízdy. Jedeme na motor, vítr je slabý. Snad se nic nestane. No ale stalo. Náš chytrý, geniální všeználek George se rozhodl po dvou dnech jízdy opravit motor. Proč, to nikdo neví, a asi se to nikdy nedozvíme, motor fungoval a všechno vypadalo OK. Skončilo to tak, že George rozebral motor, vytekl mu olej na podlahu v kuchyni a po třech hodinách odešel s tím, že se to nedá stravit. Na podlaze zbylo pár šroubů z motoru. Naštěstí Deni vzal do ruky manuál a společně se mnou (já jen asistoval) začal dávat motor dohromady. Byla to velká stranda, protože vše příjemně klouzalo a nikdo z nás to nikdy nedělal. No ale nakonec díky Denimu jsme to po pěti hodinách dali dohromady a nastartovali. Motor naskočil a my se jen modlili, aby George ještě něco nenapadlo.
A tak konečně po 25 dnech přijíždíme do Austrálie. Překvapení nás čekalo hned u celnice, psalo se totiž o nás v novinách, a tak nás všichni zdraví a znají nás jménama a původní strach z imigračního je pryč. Dostali jsme razítko do pasu a večer spokojeně usnuli. Zítra nás čeká vysněná Austrálie.


Tento článek byl přečten 8347

Jak se vám článek líbil?
0(min) do 10(max)
Kolik čtenářů se vyjádřilo: 141

7.92.1

NOVINKY:
25.8.2004
Nové fotky z naší cesty do Hedvábné stezce - Čína červen 2004

25.8.2004
Jsme zpět s mesíční cesty po Číně a je tu pár nových příběhů

10.5.2004
Tak a jsou tu nové příběhy z černé Afriky a jihovýchodní Asie

18.1.2004
Dodělal jsme nový Design, jak jsme sliboval a jako přídavek pár nových příběhů z Jižní Ameriky

13.1.2004
Pracuji na novém Designu

20.10.2003
Našel jsme si konečně čas a přidal jsem pár příběhů z našeho cestování po Asii a Americe

02.08.2003
Nové fotky z naší cesty do černé Afriky - Keňa, která se uskutečnila v červnu a červenci, BIG 5, safari, lidé, příroda, moře (255 fotek)

21.06.2003
Další příběhy z cestování po Indii

02.05.2003
Nové fotky z Maďarska - putování kolem Balatonu, termální lázně Heviz(54)

01.04.2003
Nové příběhy z cestování Indie, Thajsko, Střední Východ, ...

KUCHAŘKA:
Francouské speciality

Indická kuchyně

Pálivá mexická kuchyně

Americký Fast Food

PŘIŠTĚ:
Měsíční putování po Číně, budhistické chrámy, Čínská Zeď, svaté pohoří Wutai, uzbekové a kyrgyjci, přejezd pouští Taklamakan a 7 tisícové vrcholy u hranic s Pákistánem

Půlročním putování po Indických horách, pouštích a památkách

Objevování jihovýchodní Asie, thajské chrámy, indonézské ostrovy a džungle Malajsie

Tříměsíční stop po Austrálii, z Outbacku až na Gold Coast

ODKAZY:
Fotografie z Afriky a Blízkého Východu

Fotografie z Asie a Austrálie

N.Geographic

KOKTEJL

LIDÉ A ZEME

Stránky Cestování ve světě jsou na Internetu od 10. 12. 2002
O nás   Kontakt
Copyright © 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008 Cestování po světě