Cestování po světě

Naše stránky jsou pro všechny, co rádi cestují, ať už s báglem na zádech a průvodcem v ruce nebo jen po stránkách knížek a cestopisů. Všem těm přejeme příjemné počtení a zábavu.

Sýrie Jedno z největších divadel na světě v Bosře (3059)

Indie překrásné město Agra a monument lásky Tádž Mahal (20241)

Peru Tajemné obrazce Nazca a pohřebiště v Chauchilla (8775)

NEJ FOTOGRAFIE

Seznam/Google:

Atlas

NASTAVENÍ
Přidat k oblíbeným  Přidat k oblíbeným

Nastavit tuto stránku jako domovskou  Nastavit jako výchozí

Pro rozlišení 800 * 600.
Poslední aktualizace 25.08.2004

Celkově přečteno článků 848450
 PŘÍBĚHY

Více informací o zemiFotografie z naší cestyJak jsme se sem dostali
HONDURAS
Odkud: Z Guatemaly.
Kdy: Podzim 2000
Jak dlouho: 1 mesíce
Oblast: Honduras - Tegucigalpa, Trujillo a Tela

Tegucigalpa
San Juan, Honduras Metropole Hondurasu je pulsujícím městem v rozlehlém údolí. Leží téměř tisíc metrů nad mořskou hladinou, město obklopují romantické vrcholky hor a panuje tu svěží klima. Název Tegucigalpa znamená v místním nářečí Stříbrná hora. Město se tak jmenuje už od založení na konci 16. století, kdy tu Španělé odstartovali tradici významného důlního centra. Místní obyvatelé říkají městu zkráceně Tegus, což těší především nás cizince, když s vyslovováním celého názvu míváme jisté problémy. Tegucigalpa se stala hlavním městem země v roce 1880 a o necelých šedesát let později byla i čilým centrem obchodu, protože tu začalo fungovat tržištní centrum Comayaguela. Srdcem města je kopulovitá katedrála z 18. století, v jejíž barokních interiérech máte možnost spatřit také vzácná umělecká díla. Centrální park před katedrálou je jakýmsi rozcestníkem města, které se pyšní mnoha dalšími vzácnými San Juan, Honduras památkami - budovou staré university a dnes Muzea umění Antiguo Paraninfo Universitaria, moderním Palacio Legislativo postaveném na kůlech, budovou Casa Presidencial a kostelem Iglesia de San Francisco z 16. století. Ve východní části města za řekou se rozkládá Comayaguela, chudá a špinavá tržištní oblast se stanicemi dálkových autobusů i levnými hotely. My jsme si tady taky našli hotýlek, ale pozor, oblast není příliš bezpečná a v noci je rozumné nevycházet. I obyčejné pekařství, kde by jste nečekali žádné bohatství, má masivní mříž z oceli.
Další den vyrážíme na Bazilika de Suyapa, začala se stavět v roce 1954 a stále není dokončena. Uvnitř je asi 10cm vysoká postavička ze dřeva panenky "La Virden de Suyapa", která byla v roce 1982 prohlášena patronkou celé Centrální Ameriky. O pár metrů níže je universita UNAH, kde se můžete pokusit překecat místní studenty a poslat zprávu přes Internet. Doporučujeme mluvit španělsky :-)
Odpoledne jsme si ještě zajeli do starého důlního městečka Valle de Angeles. Je položeno asi 30km od Tegusu a bez problému sem jezdí autobusy. Každý domek má nádhernou břidlicovou střechu, je postaven ze dřeva, místní nosí tradiční oblečení a celkově to tu vypadá jako živý skanzen. Rozhodně je to příjemné odpočinutí od frekventovaného města Tegus.

Trujillo San Juan, Honduras
Ač malé, hrálo městečko významnou roli v historii Hondurasu. Rozkládá se na širokém výběžku Bahía de Trujill a je proslulé především pohádkovými plážemi, háji kokosových palem a vlídným mořem. Přestože se těší pověsti jednoho z nejlepších karibských plážových měst, nejsou tu obvyklé davy turistů s výjimkou každoročního festivalu na konci srpna. Stranou od přitažlivých pláží leží pevnost ze 17. století, hrob Williama Walkara a Museo Arqueológico s expozicemi důležitých archeologických nálezů v okolí.

Tela San Juan, Honduras
Stejně jako Trujillo, Tela je velmi pěkné městečko s pohádkovými plážemi, háji kokosových palem a vlídným mořem. Okolí města je proslulé Garifuna vesničkami. Obyvatelé těchto vesniček sem byli dopraveni v 16. století Španěly jako otroci. Později se Garifuna obyvatelé spojili s domácím obyvatelstvem a vytvořili fungující společnost (rybolov a zeměděltsví). V 18. století zde došlo ke střetu zájmů obyvatel Garifuna a Britské vlády. To vyustilo ve válku, která trvala 30 let, na jejimž konci byli poražení Garifuna přesunuti na ostrov St. Vincence a na ostrov Roatán. Odtud se později Garifuna dostali do Hondurasu a Belize. Velká část je jich i v USA, kam se dostali během 2. světové války jako námořníci.
Mezi nejznámější vesničky patří San Juan a Tornabé . Nejezdí sem žádný autobus a tak jediná možnost je pěšky nebo stopem (když něco pojede :-() Nám samozřejmě nic nejelo a tak těch 10 km musíme ujít a to v pořádném pařáku. Většina domků jsou čtyři bambusové stěny 3x3 metry s palmovou střechou. Pokud je na blízku palma, tak tam je i šňůra na prádlo, na kterém se pohupují spoďáry majitele. Chvilinku jsme pozorovali domácí dorost, jak hraje fotbal na pláži a za odměnu dostali pár čerstvých kokosů. Potom už musíme zpět, blíží se příliv a jediná cesta zpět je přes lagunu, kde snad ještě projdeme.

Tento článek byl přečten 4131

Jak se vám článek líbil?
0(min) do 10(max)
Kolik čtenářů se vyjádřilo: 11

9.60.4

NOVINKY:
25.8.2004
Nové fotky z naší cesty do Hedvábné stezce - Čína červen 2004

Jsme zpět s mesíční cesty po Číně a je tu pár nových příběhů

10.5.2004
Tak a jsou tu nové příběhy z černé Afriky a jihovýchodní Asie

18.1.2004
Dodělal jsme nový Design, jak jsme sliboval a jako přídavek pár nových příběhů z Jižní Ameriky

13.1.2004
Pracuji na novém Designu

20.10.2003
Našel jsme si konečně čas a přidal jsem pár příběhů z našeho cestování po Asii a Americe

02.08.2003
Nové fotky z naší cesty do černé Afriky - Keňa, která se uskutečnila v červnu a červenci, BIG 5, safari, lidé, příroda, moře (255 fotek)

21.06.2003
Další příběhy z cestování po Indii

02.05.2003
Nové fotky z Maďarska - putování kolem Balatonu, termální lázně Heviz(54)

01.04.2003
Nové příběhy z cestování Indie, Thajsko, Střední Východ, ...

KUCHAŘKA:
Francouské speciality

Indická kuchyně

Pálivá mexická kuchyně

Americký Fast Food

PŘIŠTĚ:
Měsíční putování po Číně, budhistické chrámy, Čínská Zeď, svaté pohoří Wutai, uzbekové a kyrgyjci, přejezd pouští Taklamakan a 7 tisícové vrcholy u hranic s Pákistánem

Půlročním putování po Indických horách, pouštích a památkách

Objevování jihovýchodní Asie, thajské chrámy, indonézské ostrovy a džungle Malajsie