Cestování po světě

Naše stránky jsou pro všechny, co rádi cestují, ať už s báglem na zádech a průvodcem v ruce nebo jen po stránkách knížek a cestopisů. Všem těm přejeme příjemné počtení a zábavu.

Keňa kočkovité šelmi a jejich lovci v nejoblíbenějším parku Masai Mara (4438)

Indie Město Hampi a jejich dávná slavná armáda o síle téměř milionu mužů (3609)

Indonésie často zapomínaný hinduistický chrámový komplex Prambanan (4783)

NEJ FOTOGRAFIE

Seznam/Google:

Atlas

NASTAVENÍ
Přidat k oblíbeným  Přidat k oblíbeným

Nastavit tuto stránku jako domovskou  Nastavit jako výchozí

Pro rozlišení 800 * 600.
Poslední aktualizace 25.08.2004

Celkově přečteno článků 843609
 PŘÍBĚHY

Více informací o zemiFotografie z naší cestyJak jsme se sem dostali

JIŽNÍ AMERIKA

Odkud: Z Panamy.
Kdy: Zima 2000
Jak dlouho: 1 měsíc
Oblast: Peru - Tajemné obrazce Nazca a pohřebiště Chauchilla

Nazca

Z Pisco odjezd v 5 ráno směr Nazca. Cesta ubýhá v pohodě a já jako správný čtenář Sci-fi se teším na tajemné obrazce Nazca. V devět jsme zde, necháváme si bágly na nádraží, no spíš v budce, kupujeme lístky na večerní bus na Arequipa.

Nazca, Peru Téměř mystické místo, které skrývá velké tajemství a které už zamotalo hlavu mnoha badatelům. Po nehostinné pouštní ploše o rozloze 500 kilometrů čtverečních je rozmístěno několik set geometricky dokonalých čar, které tvoří známé obrazce. K vidění tu je například pavouk dlouhý asi 45 metrů. Je z rodu Ricinulei, jednoho z nejvzácnějších druhů na světě, jehož příslušníci žijí pouze v nepřístupných místech v amazonské džungli. Je význačný tím, že má jednu nohu prodlouženou s pohlavním orgánem, což je vidět pouze pod mikroskopem. V peruánské Nazce je však zaznamenána s neskutečnou přesností i tato odchylka.
Nazca, Peru Obří kolibřík udivuje přesností jednotlivých čar, která skládají fantastický obraz. Neuvěřitelně přesné spirály zase vytvářejí obraz obrovské opice, vysoké přesně sto metrů. Kondor má rozpětí křídel neskutečných 120 metrů, ještěrka měří ještě o šedesát metrů více. Ztvárněná tu jsou i další zvířata, například velryba, had, lama a dokonce i člověk se svatozáří. Nechybí tu desítky přesných čar, trojúhelníků i jiných geometrických obrazců. Nejpůsobivější pohled na umění dávných civilizací je buď z malých letadel (mimo sezónu se dá ukecat cena až na 25USD na osobu), která startují z okolních letišť, nebo ze speciálně postavené vyhlídkové věže, odkud je výhled na další obrazy (cena asi 10Kč na osobu). My jsme si vybrali právě vyhlídkovou věž a viděli jsme tří obrazce: ruce, strom a ještěra, který se táhne přes silnici. Měli jsme ještě čas a tak jsme si prohlídli okolní krajinu a další obrazce, převážně čáry a obdélníky.

Chauchilla, Peru Vznik mystických kreseb nelze přesně určit, podle archeologů vznikaly průběžně po dlouhá staletí. Nejstarší však vznikly zhruba kolem přelomu letopočtu, nejmladší o šest set let později. Na svědomí je mají původní obyvatelé nehostinné krajiny, kteří za pomoci holých rukou odstranili tuny horniny, aby na tmavé poušti vytvořili světlejší čáry. Učinili to tak důkladně, že obrazy z povrchu země nikdy nezmizí. První písemné zmínky o zdejší podivuhodnosti jsou datovány do 16. století, podrobně je však spatřili až piloti prvních letadel na začátku 20. století. Okamžitě vznikla řada mýtů, k čemu mohly mistrně ztvárněné obrazce sloužit. Podle některých názorů jde o největší astronomickou knihu světa, kdy jednotlivé čáry znázorňují polohu a cesty jednotlivých planet. Podle nejbláznivějších představ jde o obrovský přistávací areál pro lodě mimozemšťanů. Otazník visí i nad tím, jak mohli starověcí obyvatelé nehostinné plochy načrtnout tak dokonale přesné obrazce, když jsou viditelné jen ze vzduchu.

peru-vyrobna zlata.jpg Chauchilla
Chauchilla, Peru Odpoledne jsme si zaplatili s místní cestovkou výlet na opuštěné místo Chauchilla, kde je staré pohřebiště kultury, která zde byla před kulturou Nazca a o které se toho moc neví. Po delším smlouvání platíme asi stovku na jednoho. Šoupli nás do starého amerického vraku, něco jako Lincoln nebo Chevy a už si to pádíme na pohřebiště. Je známe tím, že místní suché podnebí uchovalo vetší část ozůstatků zesnulých a tak uprostřed pouště můžete vidět kosti, lebky, vlasy, oblečení a střepy z keramiky. Tato kultura pohřbívala své mrtvé do pozice sedícího mimina, doprostřed kruhové místnosti. Důvod je jasný, jak jsme se na svět přišli, tak i z něj odejdeme. Pokud poprosíte řidiče, zastavte si na nedalekém hřbitově místní vesničky, je taky velmi zajímavý.

Výrobna zlata, Nazca, Peru Druhá část výletu nás zavedla do místní výrobny zlata a keramiky. Je to jedna z mála možností pro místní, jak pracovat a vydělat si peníze. Na to, aby místní získali 1 gram zlata, musí zpracovat až 30 kilo zeminy. No, docela dřina. Zemina se třídí a drtí na prach, ten je dále zpracováván společně s vodou na velmi jemné "blatíčko" ve speciálních hlíněných sudech. Tento proces je časově náročný, úspěch získání zlata závisí na jemnosti blatíčka. To je dále zpracováno chemicky, zlato v blatíčku reaguje a vytváří malé stříbrné kuličky, které se dále čistí chemicky a výsledkem je čisté 24 karátové zlato. Denně si tak místní v průměru vydělají asi 3-5 USD. Na peruánské poměry docela slušný peníz.

Tento článek byl přečten 8737

Jak se vám článek líbil?
0(min) do 10(max)
Kolik čtenářů se vyjádřilo: 37

8.61.4

NOVINKY:
25.8.2004
Nové fotky z naší cesty do Hedvábné stezce - Čína červen 2004

Jsme zpět s mesíční cesty po Číně a je tu pár nových příběhů

10.5.2004
Tak a jsou tu nové příběhy z černé Afriky a jihovýchodní Asie

18.1.2004
Dodělal jsme nový Design, jak jsme sliboval a jako přídavek pár nových příběhů z Jižní Ameriky

13.1.2004
Pracuji na novém Designu

20.10.2003
Našel jsme si konečně čas a přidal jsem pár příběhů z našeho cestování po Asii a Americe

02.08.2003
Nové fotky z naší cesty do černé Afriky - Keňa, která se uskutečnila v červnu a červenci, BIG 5, safari, lidé, příroda, moře (255 fotek)

21.06.2003
Další příběhy z cestování po Indii

02.05.2003
Nové fotky z Maďarska - putování kolem Balatonu, termální lázně Heviz(54)

01.04.2003
Nové příběhy z cestování Indie, Thajsko, Střední Východ, ...

KUCHAŘKA:
Francouské speciality

Indická kuchyně

Pálivá mexická kuchyně

Americký Fast Food

PŘIŠTĚ:
Měsíční putování po Číně, budhistické chrámy, Čínská Zeď, svaté pohoří Wutai, uzbekové a kyrgyjci, přejezd pouští Taklamakan a 7 tisícové vrcholy u hranic s Pákistánem

Půlročním putování po Indických horách, pouštích a památkách

Objevování jihovýchodní Asie, thajské chrámy, indonézské ostrovy a džungle Malajsie