Cestování po světě

Naše stránky jsou pro všechny, co rádi cestují, ať už s báglem na zádech a průvodcem v ruce nebo jen po stránkách knížek a cestopisů. Všem těm přejeme příjemné počtení a zábavu.

Thajsko chrámový komplex z 12. století v Lopburi (3051)

Keňa národní parky a jak si zařídit Safari za pár korun (9234)

Guatemala největší majské město Tikal zapomenuté v guatemalské džungli (6545)

NEJ FOTOGRAFIE

Seznam/Google:

Atlas

NASTAVENÍ
Přidat k oblíbeným  Přidat k oblíbeným

Nastavit tuto stránku jako domovskou  Nastavit jako výchozí

Pro rozlišení 800 * 600.
Poslední aktualizace 25.08.2004

Celkově přečteno článků 848395
 PŘÍBĚHY

Více informací o zemiFotografie z naší cestyJak jsme se sem dostali
JIHOVÝCHODNÍ ASIE

Odkud: Z Indie.
Kdy: Jaro 1998
Jak dlouho: měsíc
Oblast: Thajsko - Bangkok

Cesta do Thajska
Bangkok, Thajsko Po třech dnech čekání konečně odjíždíme - odlétáme do Bangkoku. Letenka se dá koupit bez problémů a stojí něco kolem 100 USD. Pro nás jsou potřeba víza a tak ještě den předtím vše vyřizujeme. Stojí 10 USD a jsou vyřízeny za hodinku. Samotná cesta probíhala v pohodě až na spolucestující, které převážně tvořili Sikhové a Indové a rozhodli se maximalně využít služeb letecké společnosti. Nechávali si stále nalévat štamprdle a když jsme se po hodině blížili do Bangkoku, byli už na mol. No sranda. Letadlo stojí taky za popsání. Už při nástupu se mi nezdála velikost, nenastupovali jsme "rourou" ani po velkých jezdících schodech, ale po malých schodcích, letadlo bylo tak pro 40 lidí a ve vzduchu se houpalo a škubalo. No ale za 100 USD kdo by to nevzal. Přílet do Bangkoku byl pro nás vysvobozením a nejen pro nás, naší sousedé to s pitím přehnali a taky se velmi rychle tlačili ven.

Z letiště si bereme autobus, za našich dob to bulo číslo 37, ale pozor, jak jsme se dozvěděli z posunku řidiče, ne každá 37 jede tam, kam chcete. A tak po třech přestupech jsme konečně v centru. Hledáme ubytování (za 100 batů) a vyrážíme do ulic na místní tajuplné speciality - smažené chobotničky a krabí tyčinky, opékané sépie, grilované ptáčky a krysy (nebo myši), fritované brouky, kandované ovoce a plno dalších věcí. No prostě nádhera.

Bangkok
Bangkok, Thajsko Nejdůležitější místo Thajska, ve kterém se odehrává většina důležitých věcí. V ulicích se snoubí historie se žhavou současností, vedle starých chrámů kypí život v supermoderním nákupním centru. Bangkok je přitom městem se zajímavou historií, ještě poměrně nedávno se mu totiž říkalo Benátky východu.
Mezi nejhlavnější památky patří Velký palác, vybudovaný králem Ramou I. na konci 18. století. Je pestrou směsicí nejrůznějších stylů, protože každý z následníků Ramy I. si k paláci připojil svou vlastní část. Dnes je sídlo nejvyšších vládců Thajska někde úplně jinde, takže cestovatelé mohou bez obav zamířit do interiérů honosné stavby. Jen některé z bohatě zdobených pokojů jsou však přístupné veřejnosti, ale naštěstí je tak v případě Smaragdového Buddhy, jehož osudy jsou více než pohnuté. Malou sošku našli v 15. století chudí obyvatelé menšího městečka. V jejich rukou však dlouho nezůstal, putoval do buddhistických chrámů na severu země, kde se však Smaragdového Buddhy zmocnili dobyvatelé z Laosu. Na dlouhé roky soška Bangkok, Thajsko zmizela, až se objevila ve Vientiane. Když se to Rama I. dozvěděl, okamžitě vypravil armádu, která Smaragdového Buddhu skutečně našla a přivezla zpět do jeho vlasti. Dnes je pečlivě opečovávanou atrakcí krásného chrámu Wat Phra Kao - Chrám smaragdového Buddhy a také nejuctívanější soškou Buddhy. Smaragdový Buddha je vysoký pouze asi 70 cm a je z nefritu a náleží mu tři bohatě ozdobené obleky – každý na jedno roční období. Obleky mění vždy v příslušné době sám král. Mimo Chrámu Smaragdového Buddhy se zde nachází množství dalších staveb s různými typy věží a střech většinou bohatě zdobených zlacením. Komplex je střežen sochami mytologických bytostí jako např. Jakšá nebo Kinnari opět bohatě zlacenými. V areálu se přísně dbá pravidel o oblečení (zakázané jsou krátké kalhoty a sukně a oblečení s holými rameny) a při vstupu do chrámu je nutné zout boty. Před sochou Buddhy se musí sedět na zemi s nohama odvrácenýma od sochy.

Bangkok, Thajsko Nejstarším chrámovým komplexem v Bangkoku je Wat Po – Chrám ležícího Buddhy jižně od Velkého paláce. Jeden z nejatraktivnějších chrámových komplexů ležící nedaleko od areálu Královského paláce. Je nejstarším komplexem postaveným již v 16. století, několikrát byl přestavěn a renovován. Součástí komplexu je několik chámů s čtvercovým podloubím, ve kterém je velké množství Buddhových zlatých soch. Na každé straně se pak nachází čtyři věže typu čedí a vihán. V největší kapli pak nalezneme gigantickou sochu ležícího Buddhy, která je 46 m dlouhá a 12 m vysoká s chodidly vykládanými perletí.

Bangkok, Thajsko Podstatně cennější Buddha se nachází v chrámu Wat Timir - Chrám Zlatého Budhy. Měří tři metry, váží 5,5 tuny a je celý z ryzího zlata! Také jeho osudy jsou zvláštní, v padesátých letech ho totiž nalezli dělníci na dně přístavu. Nevzhledná socha byla pokrytá sádrou, a tak na dlouhou dobu skončila v nuceném příbytku, ve stodole. Jednou při manipulaci se však dělníkům vysmekla, spadla na zem a sádra se roztříštila. Zazářilo ryzí zlato. Odborníci dodnes neví, jak se nevídaná vzácnost dostala do říčního bahna. Soudí však, že Zlatý Buddha pochází ze zřícenin bývalého královského města Authaye jižně od Bangkoku, ke kterému se blížili nájezdníci. Mnichové z Authaye proto cennost zamaskovali bezcennou sádrou, takže útočníkům potom vůbec nevadilo, když jim Buddha sklouzl z lodi do řeky.

Bangkok, Thajsko Wat Arun – Chrám boha Červánků
Nejznámější chrám na druhé straně řeky v Thonburi s monumentální 79 m vysokou věží typu prang, která je bohatě zdobená drobnými ornamenty z porcelánu. Nejlépe je chrám vidět při východu slunce. Nejkrásnější pohledy na chrám jsou při východu a západu slunce.

Čínská čtvrť
Bangkok, Thajsko V Bangkoku mají svoji vlastní čtvrť i číňané (největší "čínské město" mimo území Číny na světě), liší se od ostatních částí města zejména vysokou koncentrací tržnic a obchůdků se vším možným v úzkých přeplněných uličkách. Nabízí se zde zejména zelenina, květiny, výrobky z bylinné medicíny, čínská jídla a typicky čínské výrobky. Čtvrť se nachází jihovýchodně od starého královského města a je možné ji ihned poznat podle čínských nápisů v ulicích. Nejtypičtější je ulice Sampeng.

Tento článek byl přečten 5995

Jak se vám článek líbil?
0(min) do 10(max)
Kolik čtenářů se vyjádřilo: 13

8.11.9

NOVINKY:
25.8.2004
Nové fotky z naší cesty do Hedvábné stezce - Čína červen 2004

Jsme zpět s mesíční cesty po Číně a je tu pár nových příběhů

10.5.2004
Tak a jsou tu nové příběhy z černé Afriky a jihovýchodní Asie

18.1.2004
Dodělal jsme nový Design, jak jsme sliboval a jako přídavek pár nových příběhů z Jižní Ameriky

13.1.2004
Pracuji na novém Designu

20.10.2003
Našel jsme si konečně čas a přidal jsem pár příběhů z našeho cestování po Asii a Americe

02.08.2003
Nové fotky z naší cesty do černé Afriky - Keňa, která se uskutečnila v červnu a červenci, BIG 5, safari, lidé, příroda, moře (255 fotek)

21.06.2003
Další příběhy z cestování po Indii

02.05.2003
Nové fotky z Maďarska - putování kolem Balatonu, termální lázně Heviz(54)

01.04.2003
Nové příběhy z cestování Indie, Thajsko, Střední Východ, ...

KUCHAŘKA:
Francouské speciality

Indická kuchyně

Pálivá mexická kuchyně

Americký Fast Food

PŘIŠTĚ:
Měsíční putování po Číně, budhistické chrámy, Čínská Zeď, svaté pohoří Wutai, uzbekové a kyrgyjci, přejezd pouští Taklamakan a 7 tisícové vrcholy u hranic s Pákistánem

Půlročním putování po Indických horách, pouštích a památkách

Objevování jihovýchodní Asie, thajské chrámy, indonézské ostrovy a džungle Malajsie