Cestování po světě

Naše stránky jsou pro všechny, co rádi cestují, ať už s báglem na zádech a průvodcem v ruce nebo jen po stránkách knížek a cestopisů. Všem těm přejeme příjemné počtení a zábavu.

Keňa největší přístav na celém východoafrickém pobřeží Mombasa (4385)

Čína Jedna z nejvýznamějąích budhisticých památek Láma temple (4083)

Turecko Artemidin chrám v Efesu - jeden ze Sedmi divů světa (6096)

NEJ FOTOGRAFIE

Seznam/Google:

Atlas

NASTAVENÍ
Přidat k oblíbeným  Přidat k oblíbeným

Nastavit tuto stránku jako domovskou  Nastavit jako výchozí

Pro rozlišení 800 * 600.
Poslední aktualizace 25.08.2004

Celkově přečteno článků 843426
 PŘÍBĚHY

Více informací o zemiFotografie z naší cestyJak jsme se sem dostali

KOSTARIKA

Odkud: Z Nikaragui
Kdy: Zima 2000
Jak dlouho: 1 měsíc
Oblast: Kostarika - Sopka Arenal

Národní park Arenal, Kostarika Národní park Arenal

Tento park byl založen roku 1995. Nachází se zde polovina všech živočišných druhů, známých v Kostarice. Největší atrakcí je ale opět sopka. Činná je již od roku 1500 a poslední výbuch byl v roce 1968, zabil 80 lidí a 45 000 kusů dobytka. Od té doby je vulkán zdánlivě v klidu, ale přesto, zejména v noci skýtá úžasnou podívanou. Nejlepší místo na noční představení vulkánu je ze severní a západní strany kopce. Činnost sopky se mění den ode dne. Někdy z ní vytéká žhavá láva a do vzduchu létají kameny, jindy zase jen klidně bublá. Spatřit tekoucí lávu během dne není jednoduché, ale oblaky popele, které sopka chrlí uvidíte bezpečně. Může se ale stát, že právě tyto oblaka způsobí, že sopka skrz ně nebude skoro vidět. Cestovní kanceláře, kterých je v této oblasti dostatek nabízejí výlety na vulkán na koních nebo pěšky, rafting a jiné dobrodružné výlety. Pokud ale chcete, mužete si na Arenal dojít sami nebo stopovat, je to asi 10 km z vesničky Fortuna.

La Fortuna de San Carlos

Stop šel dobře, pojeli jsme odpoledne a tak si jen zařizujeme ubytování. Hotýlků je tady spousta a cenová relace je kolem 3-5 USD na osobu. Pokud pojedete mimo sezónu, můžete zkusit smlouvat. Nám se to opět vyplatilo a spíme za v hotýlku Andrea za 3USD na jednoho a máme dokonce dva větráky.
Fortuna leží poblíž známého vulkánu Arenal. Žije zde okolo 7 000 obyvatel. Městečko leží 250 m nad mořem a nabízí překrásný výhled na Arenal (1633 m), vzdálený pouze 6 km. Poslední výron lávy byl z Arenalu v roce 1995 a největší v roce 1968, který kompletně zlikvidoval městečko Fortunu a o život přišlo desítky obyvatel a několik tisíc kusů dobytka. Po tomto výbuchu bylo městečko Fortuna vybudováno zcela nově a v té podobě se téměř zachovává dodnes. Je to velice příjemné město a v jeho okolí najdete mnoho atraktivních zajímavostí. (La Catarata de La Fortuna, krásný vodopád, horké minerální prameny Tabacón, jezero Arenal nebo jeskyně Venado poblíž rezervace Caňo Negro).

Tabacón Resort

Národní park Arenal, Kostarika Přibližně 12 západním směrem od městečka Fortuna se nachází Tabacón Resort. Jedná se o překrásnou tropickou zahradu, která byla vybudována kolem přírodních horkých pramenů tekoucích z vulkánu. Zahradou protéká hlavní řeka, která je šikovně rozvedena do slepých ramen, bazénků, van a vodních odpočivadel. Teplota vody se pohybuje od 22 - 41C. Resort samozřejmě nabízí i takové služby jako jsou bahenní zábaly, masky, masáže, manikůru a aromaterapii. Vstupné do zahrady je 15 USD a 8 USD pro děti. My jsme tento resort využili pouze při cestě na vulkán Arenal a žádně vstupné jsme neplatili. Dál, asi 4km, je nádherná vyhlídka na doutnající a lávu chrlící Arenal. Díky nedávným explozím je tady hlídač, který všechny dobrodruhy zastaví a nepustí dál a tak nám nezbylo nic jiného než si tady sednout a čekat na večer. Arenal má vrcholek zahalen v mlze, ale i tak působí impozantně. Kocháme se pohledem na okolí sopky a na bujnou vegetaci, která boj se sopkou nevzdává a bojuje o každý metr půdy. Čekáme až bude víc tma a rozestoupí se mraky, které Arenal vždy přes den zakrývají. S námi je tady ještě pár turistů, především z USA. Kolem nás je hrobové ticho a občas jsou slyšet mohutné exploze. A právě ty silnější exploze jsou doprovázené žhavou lávou a letícími kameny. Je to uchvatná podívaná, jak žhavé kameny letí dolů po svahu a rozpadají se na menší, až úplně zmizí ve tmě.

Národní park Arenal, Kostarika Jezero Arenal

Další den stopujeme na jezero Arenal. Jde to vcelku v pohodě, bere nás nejprve manažerka hotýlku a později dva turisti z USA. Leží v nadmořské výšce 1798 metrů a rozkládá se na ploše 124 km čtverečných. Jezero vzniklo roku 1973. Je to největší kostarické jezero a je zásobárnou pitné vody pro Guanacaste a také hnacím motorem pro vodní elektrárnu. Prošli jsme si okolí jezera, jsou tady nádherné výhledy na okolní vulkány a neprostupná džungle.

Tento článek byl přečten 4244

Jak se vám článek líbil?
0(min) do 10(max)
Kolik čtenářů se vyjádřilo: 18

7.82.2

NOVINKY:
25.8.2004
Nové fotky z naší cesty do Hedvábné stezce - Čína červen 2004

Jsme zpět s mesíční cesty po Číně a je tu pár nových příběhů

10.5.2004
Tak a jsou tu nové příběhy z černé Afriky a jihovýchodní Asie

18.1.2004
Dodělal jsme nový Design, jak jsme sliboval a jako přídavek pár nových příběhů z Jižní Ameriky

13.1.2004
Pracuji na novém Designu

20.10.2003
Našel jsme si konečně čas a přidal jsem pár příběhů z našeho cestování po Asii a Americe

02.08.2003
Nové fotky z naší cesty do černé Afriky - Keňa, která se uskutečnila v červnu a červenci, BIG 5, safari, lidé, příroda, moře (255 fotek)

21.06.2003
Další příběhy z cestování po Indii

02.05.2003
Nové fotky z Maďarska - putování kolem Balatonu, termální lázně Heviz(54)

01.04.2003
Nové příběhy z cestování Indie, Thajsko, Střední Východ, ...

KUCHAŘKA:
Francouské speciality

Indická kuchyně

Pálivá mexická kuchyně

Americký Fast Food

PŘIŠTĚ:
Měsíční putování po Číně, budhistické chrámy, Čínská Zeď, svaté pohoří Wutai, uzbekové a kyrgyjci, přejezd pouští Taklamakan a 7 tisícové vrcholy u hranic s Pákistánem

Půlročním putování po Indických horách, pouštích a památkách

Objevování jihovýchodní Asie, thajské chrámy, indonézské ostrovy a džungle Malajsie