Cestování po světě

Naše stránky jsou pro všechny, co rádi cestují, ať už s báglem na zádech a průvodcem v ruce nebo jen po stránkách knížek a cestopisů. Všem těm přejeme příjemné počtení a zábavu.

Thajsko chrámový komplex z 12. století v Lopburi (3030)

Indie překrásné město Agra a monument lásky Tádž Mahal (20129)

Ekvádor Cotopaxi nejvyšší činná sopka na světě (5219)

NEJ FOTOGRAFIE

Seznam/Google:

Atlas

NASTAVENÍ
Přidat k oblíbeným  Přidat k oblíbeným

Nastavit tuto stránku jako domovskou  Nastavit jako výchozí

Pro rozlišení 800 * 600.
Poslední aktualizace 25.08.2004

Celkově přečteno článků 843605
 PŘÍBĚHY

Více informací o zemiFotografie z naší cestyJak jsme se sem dostali

KOSTARIKA

Odkud: Z Nikaragui
Kdy: Zima 2000
Jak dlouho: 1 měsíc
Oblast: Kostarika - Národní park Cahuita

Národní park Cahuita, Kostarika Národní park Cahuita Karibské pobřeží je tvořeno rovnými krátkými plážemi, mangrovníkovými porosty a bažinami, je zde stále vlhko a prší po celý rok. Více jak polovina karibského pobřeží je chráněna, celé karibské pobřeží je součástí provincie Limón, která pokrývá 18% území celé Kostariky, ale žije zde jen 8% z celkového počtu obyvatel. Asi třetina obyvatel je jamajského původu. Díky stále trvající diskriminaci černých obyvatel byl vývoj karibského pobřeží daleko pomalejší než u pobřeží pacifického. Časté jsou místa, kam se dostanete pouze lodí nebo malým letadlem.

K poledni dojíždíme místním autobusem do vesničky Cahuita. Tato malá vesnička leží 43 km jihovýchodně od Puerto Limón. I přesto, že se toto místo stalo vyhledávané cestovateli, je například hlavní silnice stále ještě z písku, což při větších deštích dělá problémy dopravě. Cahuita je známá především pro své atraktivní karibské pláže. Toto příjemné místo na vás dýchne atmosféru, typickou pro karibské pobřeží - pomalý životní rytmus, kreolskou kulturu, černé obyvatelstvo a hudbu, vše vám bude připomínat život na Jamajce.

Národní park Cahuita, Kostarika Kreolové jsou žijící potomci Jamajčanů, kteří do Kostariky, kolem roku 1800 přijížděli pracovat na banánových plantážích. Jako většina obyvatel žijící v karibské oblasti i oni mluví živým dialektem, který vznikl z angličtiny. Tato skupina byla vždy diskriminována a kolem roku 1900 jim bylo dokonce zakázáno nocovat v oblasti náhorní plošiny. S přijetím ústavy, roku 1949, se však vše změnilo a této menšině byly přiznány stejná práva jako zbytku obyvatel.

Vesnice Cahuita je jedním ze vstupů do národního parku Cahuita. Park rozkládající se na ploše 1 097 ha je také jedním z nejnavštěvovanějších parků na karibském pobřeží. Má co nabídnout, ať už to jsou pěkné pláže jako například pláž s černým pískem Playa Negra, moře, korálové útesy nebo deštný prales se spoustou příležitostí pozorovat divočinu. Druhý, méně dosažitelný vstup, je z obrácené strany parku. Dříve tady kostarická vláda zavedla velké vstupné, které odradilo většinu cestovatelů a domácí tak ztratili jednu Národní park Cahuita, Kostarika z možností obživy. Dlouho to netrvalo a domácí si poradili. Vytvořili vlastní vstup do národního parku, kde je libovolné vstupné. A tak původní vstupné 6 USD a později 20 USD bylo zrušeno. To vedlo opět k tomu, že se Cahuita stala centrem pro cestovatele a surfaře. Vlny na pláži Playa Negra patří právem mezi jedny z nejlepší a v sezóně je tady opravdu narváno.

Po příjezdu hledáme vhodné ubytování a i když jsme tady mimo sezónu, máme problém nějaké najít. Většina hostelů a hotýlků je plná. Nakonec končíme u příjemného australana, co tady provozuje kemp pro surfaře (1500c za oba). Původně sem jezdil jen surfovat a tak se mu tady líbilo, že si tady nakonec našel pěknou černošku, oženil se a je happy a cool. Slovíčko mimo sezóna znamená, že v Cahuitě prší, svítí sluníčko, prší a zase svítí sluníčko. V kempu nikdo není, kdo by byl, když prší, a my si rozděláváme stan pod střechou místní společenské místnosti. Alespoň nám na stan nebude pršet :-) Je dost hodin a my vycházíme jen na krátkou procházku po vesničce, nakupujeme suroviny na výrobu večeře, sbíráme pár kokosů a procházíme se po místní černé pláži. Asi padesát metrů od nás se tříští obrovské vlny Karibiku a občas je vidět nějaký šílenec, jak surfuje.

Národní park Cahuita, Kostarika Ráno je obloha všelijaká, mraky a sluníčko se perou o místo na obloze a tak uvidíme jak to dopadne. Balíme si malý baťůžek a vyražíme do Cahuita národního parku. Na nejvzdálenější cípek je to deset kilometrů. Cesta se klikatí kolem pláže a je lemována mandrovníky. Občas skáčeme přes bahno, pořád tady prší a jednou jsme museli i přebrodit (jak moc, to záleží na tom, zda je odliv nebo příliv). Viděli jsme pár ptáků, nějaké hlodavce ale hlavně nenasytné malé opičky, které na stromech lemující cestu hledali potravu - malé kulaté červené bobulky. Ani se moc nebáli a tak jsme se mohli přiblížit dost blízko. Na konci naší cesty nás čekal nádherný výhled na Karibik, útesy a bizardní stromy s ještě bizardnějšími kořeny. Mraky a bouřka nádherně doplňovaly ostré vlny Karibiku. Výhled to byl super a nakonec nás vyhnal na cestu zpátky až déšť. Večer si v kempu vaříme rýži, topilku a smažíme nějakou zeleninu. Chutnalo to dobře. Zítra nás čeká cesta na Panamu.

Tento článek byl přečten 3493

Jak se vám článek líbil?
0(min) do 10(max)
Kolik čtenářů se vyjádřilo: 50

8.61.4

NOVINKY:
25.8.2004
Nové fotky z naší cesty do Hedvábné stezce - Čína červen 2004

Jsme zpět s mesíční cesty po Číně a je tu pár nových příběhů

10.5.2004
Tak a jsou tu nové příběhy z černé Afriky a jihovýchodní Asie

18.1.2004
Dodělal jsme nový Design, jak jsme sliboval a jako přídavek pár nových příběhů z Jižní Ameriky

13.1.2004
Pracuji na novém Designu

20.10.2003
Našel jsme si konečně čas a přidal jsem pár příběhů z našeho cestování po Asii a Americe

02.08.2003
Nové fotky z naší cesty do černé Afriky - Keňa, která se uskutečnila v červnu a červenci, BIG 5, safari, lidé, příroda, moře (255 fotek)

21.06.2003
Další příběhy z cestování po Indii

02.05.2003
Nové fotky z Maďarska - putování kolem Balatonu, termální lázně Heviz(54)

01.04.2003
Nové příběhy z cestování Indie, Thajsko, Střední Východ, ...

KUCHAŘKA:
Francouské speciality

Indická kuchyně

Pálivá mexická kuchyně

Americký Fast Food

PŘIŠTĚ:
Měsíční putování po Číně, budhistické chrámy, Čínská Zeď, svaté pohoří Wutai, uzbekové a kyrgyjci, přejezd pouští Taklamakan a 7 tisícové vrcholy u hranic s Pákistánem

Půlročním putování po Indických horách, pouštích a památkách

Objevování jihovýchodní Asie, thajské chrámy, indonézské ostrovy a džungle Malajsie