Cestování po světě

Naše stránky jsou pro všechny, co rádi cestují, ať už s báglem na zádech a průvodcem v ruce nebo jen po stránkách knížek a cestopisů. Všem těm přejeme příjemné počtení a zábavu.

USA Putování zkamenělým lesem v národním parku Petrified Forest (3186)

Panama poloostrovy, ostrovy a zátoky v želvím ráji Bocas del Toro (3362)

Indie ůdolí Zanskar - osmidenní trek z vesničky Darcha (5227)

NEJ FOTOGRAFIE

Seznam/Google:

Atlas

NASTAVENÍ
Přidat k oblíbeným  Přidat k oblíbeným

Nastavit tuto stránku jako domovskou  Nastavit jako výchozí

Pro rozlišení 800 * 600.
Poslední aktualizace 25.08.2004

Celkově přečteno článků 848363
 PŘÍBĚHY

Více informací o zemiFotografie z naší cestyJak jsme se sem dostali
JIHOVÝCHODNÍ ASIE

Odkud: Z Indie.
Kdy: Jaro 1998
Jak dlouho: měsíc
Oblast: Thajsko - Golden Triangle

Zlatý trojúhelník

Zlatý trojúhelník je oblast cca 195.000 km2, která je klíčová pro tři země tvořící zmíněný trojúhelník - Thajsko, Laos a Barmu.

Golden Triangle, Thajsko Vyrážíme stopem směr Chiang Rai. Nejprve nás vzali dva kluci do Doi Saket (asi 18km) a potom po obrovském štěstí stop až na Doi Tung, je to asi 220 km a jeli jsme na korbě pickupu. Hora Doi Tung se tyčí do výšky 1 800 metrů. Za jasných dnů zde spatříte nádherné scenérie, dohlédnete na rozlehlé thajské nížiny a do Barmy. My jsme navštívili s našimi přáteli chrám Wat Phra That Doi Tung, který byl roku 1900 renovován. I zde se nachází, stejně jako všude v Thajsku, nepřehlédnutelná socha Buddhy. V minulosti se na svazích této hory pěstovalo obrovské množství opia a v dnešní době se thajská vláda snaží tuto oblast kontrolovat a začleňovat místní obyvatele do klasické zemědělské produkce. No moc jim to nejde, opium přece jen vidělává víc než turisti :-( Pro rozvoj turismu zde byla roku také roku 1988 vybudována královská vila Doi Tung Royal Villa, kde je překrásná zahrada v anglickém stylu a restaurace. Naši thajští přátelé nás berou na rozcestí, jedou dále zpět na Chiang Mai, my pokračujeme na vesničku Lahu a dále na Mae Sai. Golden Triangle, Thajsko

Město Mae Sai, které je nejsevernějším městem Thajska a je od Barmy odděleno pouze mostem. Každý den je město plné života díky obchodníkům z okolních zemí, kteří zde prodávají své zboží. Na vrcholku kopce u města stojí chrám Wat Phra That Doi Wao, který je nejhezčím chrámem ve městě. Za malý poplatek také můžete přejít most a podívat se do barmského městečka Tachilek, které vypadá podobně jako Mae Sai. Po těžkostech ubytování v Toms Guest House (70B pro dva).

Bambusové království, Thajsko Další den vyrážíme na prohlídku okolí Mae Sai. Navštěvujeme národní park Khun Nam Nangnon neboli Údolí spící řeky. Hlavní aktrakcí je cesta bambusovou džunglí a jeskyně plné netopýrů, které si můžete prohlédnout, tedy pokud máte baterku. Odtud je to asi kilometr na dva vrcholky Tham Liang Pha a Than Phaya Nak, kde je pěkný výhled na bambusovou džungli a okolí kopečky. Vracíme se zpět a stopujeme na další dvě jeskyně a to Monkey a Fish Cave. Jak už název napovídá, je všude plno opic a tak si dejte pozor. Nahoře v jeskyni je malý chrám, kde se dá zapálit svíčka pro vaše blízké. Kousek níž je ještě jezírko s posvátnými rybami.

Golden Triangle, Thajsko Stopem se vracíme do Mae Sai a odbočujeme na vesničku Sop Ruak. Stop chviličku trval, byl zde malý provoz. Ridič, co nás na stopa vzal až do Sop Ruak, byl zastaven policejní kontrolou, převrátili mu auto naruby a nakonec ho otočili zpět a nás nechali vystoupit. Vesnice tvoří vrchol Zlatého trojúhelníku, zde se stýkají hranice všech tří států, tato křižovatka se nachází v ohybu řeky Mekhong poblíž vesnice. Dříve byl Zlatý trojúhelník označován za velice divokou oblast – oblast, kde se produkovalo opium. Dnes vesnice čile využívá své polohy k rozvoji turismu. Najdete zde mnoho obchodů, restaurací a hotelů. Co je překvapivé, na druhé straně řeky není nic, jen džungle a lesní porost. Je vidět, že thajci mají turismus pěkně zmáklý. V Sop Ruak je i muzeum House of Opium, které představuje celou opiovou historii v této oblasti. Já jsem byl aktivní a napsal jsem si pár blbostí. Golden Triangle má něco kolem 100 000 km2, rozkládá se na uzemí Barmy, Thajska a Laosu. Tyto státy odděluje řeka Mae Khone a Ruak. Původně se tato oblast jmenovala "Black Gold", protože se zde obchodovalo zlato na opium (v surovém stavu je černé). Až později se název změnil na Golden Triangle. Původen je opium ze středomoří, v Řecku se našla 3000 let stará dýmka na opium. Za Alexandra Velkého bylo opium převezeno až do Indie a Číny. Odsud se v 18. - 19. století rozšířilo až sem. Thajsko poměrně úspěšně bojuje s výrobou opia, hlavního obchodníka a výrobce velitele Khun Sa zatkli a věznili, nakonec byl ale ozvobozen a provozuje obchod s opiem dál. Výroba opia není těžká záležitost, nezralé makovice se naříznou, asi 2 - 5 řezů, přes noc se šťáva změní na černou a ztuhne. Toto černé opium vykupuje Khun Sa a vyrábí z něj čisté opium. Místní domorodci toto černé opium mixují s léky a potom kouří nebo žvýkají. Opium se dvou makovic stojí asi 10B v Barmě asi 20B v Thajsku. To je i důvod pašování opia z Barmy. Po návštěvě muzea jsme si prošli ještě místní uličku neboli trh, která směřuje do Barmy a velmi podivili nad tím, že je zde možné koupit surové opium. Po velkém váhání :-) jsme si nic nekoupili a směřujeme zpět do Mae Sai.

Tento článek byl přečten 7597

Jak se vám článek líbil?
0(min) do 10(max)
Kolik čtenářů se vyjádřilo: 97

5.64.4

NOVINKY:
25.8.2004
Nové fotky z naší cesty do Hedvábné stezce - Čína červen 2004

Jsme zpět s mesíční cesty po Číně a je tu pár nových příběhů

10.5.2004
Tak a jsou tu nové příběhy z černé Afriky a jihovýchodní Asie

18.1.2004
Dodělal jsme nový Design, jak jsme sliboval a jako přídavek pár nových příběhů z Jižní Ameriky

13.1.2004
Pracuji na novém Designu

20.10.2003
Našel jsme si konečně čas a přidal jsem pár příběhů z našeho cestování po Asii a Americe

02.08.2003
Nové fotky z naší cesty do černé Afriky - Keňa, která se uskutečnila v červnu a červenci, BIG 5, safari, lidé, příroda, moře (255 fotek)

21.06.2003
Další příběhy z cestování po Indii

02.05.2003
Nové fotky z Maďarska - putování kolem Balatonu, termální lázně Heviz(54)

01.04.2003
Nové příběhy z cestování Indie, Thajsko, Střední Východ, ...

KUCHAŘKA:
Francouské speciality

Indická kuchyně

Pálivá mexická kuchyně

Americký Fast Food

PŘIŠTĚ:
Měsíční putování po Číně, budhistické chrámy, Čínská Zeď, svaté pohoří Wutai, uzbekové a kyrgyjci, přejezd pouští Taklamakan a 7 tisícové vrcholy u hranic s Pákistánem

Půlročním putování po Indických horách, pouštích a památkách

Objevování jihovýchodní Asie, thajské chrámy, indonézské ostrovy a džungle Malajsie