Cestování po světě

Naše stránky jsou pro všechny, co rádi cestují, ať už s báglem na zádech a průvodcem v ruce nebo jen po stránkách knížek a cestopisů. Všem těm přejeme příjemné počtení a zábavu.

Egypt Asuánská přehradní nádrž a zatopené památky (7349)

Egypt V Sakkaře jsme šli po stopách první pyramidy faraóna Džosera (4203)

Mexiko hluboko v džungli se skrývá Palenque s tajemným kosmonautem (5002)

NEJ FOTOGRAFIE

Seznam/Google:

Atlas

NASTAVENÍ
Přidat k oblíbeným  Přidat k oblíbeným

Nastavit tuto stránku jako domovskou  Nastavit jako výchozí

Pro rozlišení 800 * 600.
Poslední aktualizace 25.08.2004

Celkově přečteno článků 843544
 PŘÍBĚHY

Více informací o zemiFotografie z naší cestyJak jsme se sem dostali

BLÍZKÝ VÝCHOD

Odkud: Z ČR a Turecka.
Kdy: říjen 1998
Jak dlouho: 1 měsíc
Oblast: Egypt - Qena, Dendera

Z St. Katherína odjíždíme ráno v šest mikrobusem na Suez (350 km, 20 EE) a z Suezu dalším autobusem až do Qena (600 km, 27 EE). Dojeli jsme večer a tak hledáme ubytování. Zítra nás čeká Dendera. Do Dendera je to z Qena necelých 12 km. Bohužel zde nic jako microbus nejezdí, jen taxiky a tak jdeme chvilku pěšky a potom nás vzali na stopa vojáci. Zavezli nás až do komplexu, tam nás pěkně pohlídali a zase zavezli zpět do Qena.

Dendera
Dendera, Egypt Další z jedinečných chrámů starého Egypta. Dendera byla hlavním městem jedné z částí Horního Egypta a její význam se traduje již od doby archaické. Až do konce Staré říše byla Dendera významným pohřebištěm. Dnes je známá především díky nádhernému chrámu zasvěceného bohyni Hathor, pocházejícímu období vlády Ptolemaiovců a Římanů. Historie chrámu však sahá až do dob vlády faraóna Chufua (Cheopse). Dendera byla hlavním centrem kultu bohyně lásky, radosti, hudby a nebe – Hathory. Celému chrámovému komplexu vévodí obrovský chrám zasvěcený právě bohyni Hathor (nikoli však samotné, nýbrž triadě tvořené Hathor, Horem z Edfú a jejich synem Ihejem /Ihy/). Návštěvníky ihned upoutá nádherná Velká hypostylová síň (sloupová síň), tvořená 24-mi obrovskými sloupy, zakončenými stylizovanou Hathor v podobě ženy s kravskýma ušima. Strop této haly představuje nebesa s kosmickými zobrazeními.

Dendera, Egypt Za touto sloupovou síní následuje druhá, menší sloupová síň a dvojí předsálí s obětními stoly. Následuje Velký chrám Hathory v jehož středu se nachází nejsvětější svatyně, obklopená 11-ti místnostmi a kaplemi s nádhernými reliéfy. V severovýchodním rohu, v nejzašší části chrámu se nalézá vchod do nejzajímavějších a nejtajemnějších částí chrámu - do podzemních krypt - systému tajných chodeb a místností, ukrývající tajemné reliéfy, jejichž smysl není stále uspokojivě vysvětlen (v současnosti je veřejnosti přístupná pouze tzv. jižní krypta, východní a západní jsou uzavřené, avšak samotný přístup většinu návštěvníků odradí). Obrázek "žárovek" je jen malou ukázkou toho, co se dá v těchto kryptách spatřit. Žárovky jsou zmíněny zcela záměrně, neboť bylo napsáno několik knih, vysvětlujících tyto reliéfy jako důkaz existence využívání elektřiny a používání zařízení ke svícení na principu žárovky. Jestli je tomu tak, se zatím nezjistilo. První pohled skutečně připomíná žárovky. Hathořin chrám je dále vyjímečný jako nejzachovalejší v Egyptě. Unikátem je i střecha, která se dochovala ve velmi dobrém stavu. Na ní je několik kaplí, rovněž se zajímavými vyobrazeními, např. Osiridových mystérií. V jedné z Osiridových kaplí byl nalezen i kamenný zvěrokruh, jehož originál je dnes vystaven v muzeu v Louvru a v Dendeře je kopie. Dendera, Egypt

Na východní straně chrámu se nachází posvátné jezero (dnes zarostlé palmami), které sloužilo jednak k očistě kněží a jednak při Osirových mysteriích (tato mysteria vyjadřovala smrt a zmrtvýchvstání). Kdo má rád datle, neměl by zaváhat. Na palmu se dá velmi dobře vylézt, datle jsou výborné a ještě sklidíte potlesk od místních za opičí výkon. Za zadní částí Hathořina chrámu se nachází malinký chrám zasvěcený bohyni Isis. Před ním pak stojí zbytky dalších staveb: Sanatoria - místo, kde byli léčeni nemocní Celý chrámový komplex pak byl obehnán mohutnou cihlovou zdí.

Tento článek byl přečten 4343

Jak se vám článek líbil?
0(min) do 10(max)
Kolik čtenářů se vyjádřilo: 20

7.03

NOVINKY:
25.8.2004
Nové fotky z naší cesty do Hedvábné stezce - Čína červen 2004

Jsme zpět s mesíční cesty po Číně a je tu pár nových příběhů

10.5.2004
Tak a jsou tu nové příběhy z černé Afriky a jihovýchodní Asie

18.1.2004
Dodělal jsme nový Design, jak jsme sliboval a jako přídavek pár nových příběhů z Jižní Ameriky

13.1.2004
Pracuji na novém Designu

20.10.2003
Našel jsme si konečně čas a přidal jsem pár příběhů z našeho cestování po Asii a Americe

02.08.2003
Nové fotky z naší cesty do černé Afriky - Keňa, která se uskutečnila v červnu a červenci, BIG 5, safari, lidé, příroda, moře (255 fotek)

21.06.2003
Další příběhy z cestování po Indii

02.05.2003
Nové fotky z Maďarska - putování kolem Balatonu, termální lázně Heviz(54)

01.04.2003
Nové příběhy z cestování Indie, Thajsko, Střední Východ, ...

KUCHAŘKA:
Francouské speciality

Indická kuchyně

Pálivá mexická kuchyně

Americký Fast Food

PŘIŠTĚ:
Měsíční putování po Číně, budhistické chrámy, Čínská Zeď, svaté pohoří Wutai, uzbekové a kyrgyjci, přejezd pouští Taklamakan a 7 tisícové vrcholy u hranic s Pákistánem

Půlročním putování po Indických horách, pouštích a památkách

Objevování jihovýchodní Asie, thajské chrámy, indonézské ostrovy a džungle Malajsie