Cestování po světě

Naše stránky jsou pro všechny, co rádi cestují, ať už s báglem na zádech a průvodcem v ruce nebo jen po stránkách knížek a cestopisů. Všem těm přejeme příjemné počtení a zábavu.

Kostarika žhavá láva a letícíjí kameny vulkánu Arenal (4245)

USA Buvolí stáda v Badlands a ďáblova hora v Devils Tower (3694)

Indonésie Bali a terasová rýžová pole, překrásné tanečnice a tisíce chrámů (7820)

NEJ FOTOGRAFIE

Seznam/Google:

Atlas

NASTAVENÍ
Přidat k oblíbeným  Přidat k oblíbeným

Nastavit tuto stránku jako domovskou  Nastavit jako výchozí

Pro rozlišení 800 * 600.
Poslední aktualizace 25.08.2004

Celkově přečteno článků 843590
 PŘÍBĚHY

Více informací o zemiFotografie z naší cestyJak jsme se sem dostali
JIHOVÝCHODNÍ ASIE

Odkud: Z Indie.
Kdy: Jaro 1998
Jak dlouho: měsíc
Oblast: Thajsko - Ayutthaya

Ayutthaya, Thajsko Dneska byl opravdu velmi úspěšný den, po vyřízení indoneských víz nás čekali ještě australská. Tady jsme se báli, že je nedostaneme a budeme se muset v Indonesii otočit zpět. Dostávám číslo 612 a zatím je na řadě číslo 582. Asi po hodině čekání odevzdávám vše potřebné a čekáme další dvě hodiny. Potom jako jediní v místnosti jdeme na osobní pohovor (jako bývalí komunistický stát to tu máme všude velmi jednoduché). Po otázkách jako proč jsem se nechal ostříhat, kdy jsem se rozhodl jet do Austrálie, co moje rodina, jaké máme poměry v rodině, kde jsem získal peníze, jak dlouho jsme šetřil atd. jsem odveden do vedlejší místnosti, kde čekám na rozsudek. Za deset minut dostáváme pasy a v nich australské víza. Super, takže naše cesta může pokračovat až do Austrálie, do země našich snů. Hurá.

Večer odjíždíme z Bangkoku směr Ayutthaya, přibližně 86 km severně. Ubytováváme se na zahradě jednoho domečku. Mají nás jako výstřednost a tak o návštěvy nemáme nouzi, každý si chce pokecat, ale problém je angičtina, umí jen pár slovíček.

Ayutthaya, Thajsko Ráno po krátkém stopu, asi 10 km, vstupujeme do historického města Ayutthaya. Město Ayutthaya bylo hlavní město siamského království od roku 1350 do ruku 1767. Založil ho roku 1350 Ramathibodi I., který prchl z Lop Buri před epidemií neštovic. Svoji největší sílu získala Ayutthaya v 15. století. Na počátku 16. století tudy prošlo mnoho obchodníků a předpokládá se, že celá nádhera města pochází právě z jejich obchodů. V 18. století, po mnoha letech válek, začal úpadek města a v roce 1767 bylo vyrabováno Barmánci.

Historický park Ayutthaya

Ayutthaya, Thajsko Tento historický park se s svými chrámy a paláci řadí mezi světové unikáty zaštítěné organizací UNESCO. Několik nejhlavnějších památek je snadno dostupných pěšky, pro návštěvu odlehlejších lze použít například kolo nebo si uprostě udělat pěknou procházku. Na většině památek se vybírá vstupné od 20 –30B, ale dá se projít zadarmo :-)

Prvním chrámem, který můžete lehce navštívit, je Wat Phra Si Sanphet, který byl v dřívějších dobách největším chrámem v Ayutthaya a sloužil také jako královský palác. Najdete zde sochu Buddhy vysokou 16 metrů a pokrytou 250 kg zlata. Chrám je také známý především pro své tři velké chedis – stupy, postavené v ayutthayském stylu. Vstupné do chrámu je 30B. Dalším klášterem je Wat Mongkhon Bopit, kde najdete největší thajské zpodobnění Buddhy, bronzový odlitek z 15. století. Navštívit můžete také Wat Mahathat , který je jeden z největších a nejdůležitějších chrámů v Ayutthaya. Byl vystavěn ve 14 století králem Boromarachau, zbytek budov nechal dostavět král Ramesuan. Po barmských nájezdech z chrámu bohužel již Ayutthaya, Thajsko mnoho nezůstalo, ale dochovaná prang – věž v kmérském stylu je stále ještě impozantní. Jedním z nejfotografovanějších míst v Ayutthaya je Buddhova hlava kolem které vyrůstají kořeny stromu. Následujícím navštíveným chrámem může být Wat Ratburana, postavený v 15 století. Následuje dlouhá řada krásných chrámů, památníků a ruin jako je Wat Thammikarat, Wat Phanan Choeng, Wat Phra Meru, Wat Yai Chai Mongkhon, Wat Na Phra Men, Wat Yai Chai Mongkhon, Wat Phanan Choeng a velká řada dalších. Ayutthaya nenabízí však jen chrámy, ale také řadu jiných pozoruhodností jako je muzeum Chao Sam Phraya National Museum, které vystavuje vývoj thajského budhistického sochařství. Druhé muzeum je umístěno v paláci Chan Kasem Palace, budovou, jež je sama o sobě pozoruhodná. Muzeum má kolekci zlatého pokladu pocházejího z chrámu Wat Phra Mahathat a Wat Ratburana.

Jinou pozoruhodností je Ayutthaya Historical Study Centre, které disponuje audiovisuálními ukázkami, které znázorňují historii a obchodní vztahy v Ayutthaya. Najdete zde také zrekonstruovaný model chrámu Wat Phra Si Sanphet.

Tento článek byl přečten 3460

Jak se vám článek líbil?
0(min) do 10(max)
Kolik čtenářů se vyjádřilo: 6

8.81.2

NOVINKY:
25.8.2004
Nové fotky z naší cesty do Hedvábné stezce - Čína červen 2004

Jsme zpět s mesíční cesty po Číně a je tu pár nových příběhů

10.5.2004
Tak a jsou tu nové příběhy z černé Afriky a jihovýchodní Asie

18.1.2004
Dodělal jsme nový Design, jak jsme sliboval a jako přídavek pár nových příběhů z Jižní Ameriky

13.1.2004
Pracuji na novém Designu

20.10.2003
Našel jsme si konečně čas a přidal jsem pár příběhů z našeho cestování po Asii a Americe

02.08.2003
Nové fotky z naší cesty do černé Afriky - Keňa, která se uskutečnila v červnu a červenci, BIG 5, safari, lidé, příroda, moře (255 fotek)

21.06.2003
Další příběhy z cestování po Indii

02.05.2003
Nové fotky z Maďarska - putování kolem Balatonu, termální lázně Heviz(54)

01.04.2003
Nové příběhy z cestování Indie, Thajsko, Střední Východ, ...

KUCHAŘKA:
Francouské speciality

Indická kuchyně

Pálivá mexická kuchyně

Americký Fast Food

PŘIŠTĚ:
Měsíční putování po Číně, budhistické chrámy, Čínská Zeď, svaté pohoří Wutai, uzbekové a kyrgyjci, přejezd pouští Taklamakan a 7 tisícové vrcholy u hranic s Pákistánem

Půlročním putování po Indických horách, pouštích a památkách

Objevování jihovýchodní Asie, thajské chrámy, indonézské ostrovy a džungle Malajsie