Cestování po světě

Naše stránky jsou pro všechny, co rádi cestují, ať už s báglem na zádech a průvodcem v ruce nebo jen po stránkách knížek a cestopisů. Všem těm přejeme příjemné počtení a zábavu.

Izrael Svaté město Jerusalém a jeho jedinečné památky (7836)

Čína moderní část Pekingu versus jeho bohatá historie (4403)

Ekvádor Cotopaxi nejvyšší činná sopka na světě (5220)

NEJ FOTOGRAFIE

Seznam/Google:

Atlas

NASTAVENÍ
Přidat k oblíbeným  Přidat k oblíbeným

Nastavit tuto stránku jako domovskou  Nastavit jako výchozí

Pro rozlišení 800 * 600.
Poslední aktualizace 25.08.2004

Celkově přečteno článků 843639
 PŘÍBĚHY

Více informací o zemiFotografie z naší cestyJak jsme se sem dostali INDIE

Odkud: Z Pakistánu a Iránu.
Kdy: Podzim 2000
Jak dlouho: 10 dní
Oblast: Indie - cesta Padum - Leh

Alchi - Ladak, India Trek jsme šťastně dokončili, ale Padumu jsme se trochu lekli, je tu strašné počasí a ještě k tomu hrozná díra, autobus do Lehu jede jen 2x týdně a ten náš pojede až budou lidi. Kdy budou to nikdo neví. Rozhlížíme se kolem a našli jsme náklaďák, co pojede snad ještě dnes směr Leh. Cena by byla "jen" poloviční oproti autobusu. Cesta už nebyla tak nebezpečná jako stop nahoru, ale o to horší, jedeme přes štěrk, hrboly, občas nějaká řeka, pokud se potkali dva náklaďáky, tak se vyhýbání řešilo minimálně 10 minut. Ke všemu nemáme světla, možná máme, ale nepoužíváme je a tak v noci je parádní výhled. Jeli jsme tři náklaďáky dohromady (asi 10 lidí) a byla to docela sranda. Náš řidič nás hostil jak se dalo, pili jsme kašmírský čaj Lamayuru monasterie - Ladak, India (čaj, mléko, koření a sůl), jedli kašmírský chleba a večer jsme všichni večeřeli u rozsvícených světel náklaďáku (tak přece jen světla fungují) rýži s hrozně pálivou čočkou z plechového talíře a rukama. Spát jdeme kolem jedenácté v noci a stáváme ráno v tři a pokračujeme na Kargil. Ve dvě odpoledne jsme tady a hledáme další spoj na Leh. Batohy jsme měli na korbě a když nám je sundali, vůbec jsme je nepoznali. Dostali jsme nějaké dva šedé pytle. Až po notném oprášení jsme v tom poznali naše bágly. Kargil leží ve výšce 2704 m, 204 km od Srinagaru a 234 km z Lehu, je to druhé největší město v Ladaku, příjemné městečko a bývalé významné místo obchodu (v historii tady proudilo mnoho obchodních karavan s vzácným hedvábím, koberci, čajem, slonovinou na cestě z a do Číny, Tibetu a Kašmíru).

Lamayuru monasterie - Ladak, India V Mulbeku si prohlížíme místní atrakci - 9 metrového vytesaného Budhu do skály, nic už nejede a tak končíme u místního podnikatele v malé komůrce, voda není, záchod taky ne, jen jedna petrolejka, chce za to 15 rupek, no neber to, prostě idylka. Večer si povídáme s našim "domovníkem" o buddhismu.

Lamayuru monasterie - Ladak, India Ráno jsme zpět na silnici, nic nejede a tak opět stopujeme. Počasí nic moc. Za hodinku nám zastavují Sikové, měli jsme jet asi 4 hodiny. Už je další den a my jsme pořád v náklaďáku. Zase popíjíme čas, jíme čočku a rýži a je nám fajn. Silnici, po které se právě drkotáme, pyšně říkají "dálnice", nevím jestli je to problém neznalosti slovíček nebo jestli to myslí vážně. Každopádně jí déšť totálně zničil a to je důvod, proč jsme tady už dvanáct hodin. Ale zpět k našim Sikům. Jeden z nich pořád uklízí, má jednu hadru a tou leští karosérii, okna, potom sklínky na čaj a znova a až je dostatečně mokrá, tak ji suší nad ohněm, který nám stále hoří uvnitř kabiny. Až má všechno uklizeno, začne přerovnávat obsah jedné krabice do druhé, přesypává cukr, sůl a rýži. Při tom se všichni usmívají. Jíme pořád to stejné - rýže, luskoviny nebo čapáty a luskoviny. Všechno se to vaří v polofunkčním "papinači", který syčí a prská páru na všechny kolem.

U Siků - Ladak, India Další den konečně pokračujeme, silnice se otevřela a tak po 15 hodinách jsme znova na cestě. Naši Sikové ale vůbec nepospíchají, jdeme si pokecat s dalšími řidiči, pak jsme pozváni na "občerstvení" - rum a vajíčko natvrdo, poobědvali jsme, zahráli karty a potom konečně vyrazili. Večer v sedm jsme v Lamayuru. Je přecpané cestovateli a tak po problémech nacházíme ubytování. Loučíme se a děkujeme za cestu. Lamayuru je známe buddhistickým klášterem, který si i další den procházíme. Ještě ten den odjíždíme na Alchi - směr Leh. Je zde jedna z dalším buddhistických památek - gompa z 11. století. Silnice je opět uzavřena a po dvou hodinách projíždí první auto, je to vojenská sanitka a zastavuje nám. Lenka seděla čestně vepředu a já kecal s vojáky vzadu. Jeli jsme celkem svižně a dost to s námi házelo. Zase jsme se zdrželi kvůli spadlým náklaďákům, ale nakonec šťastně dojeli. Alchi bylo velmi fajn až na moje střevní potíže. Večer odjíždíme na Leh.

Za chvíli už frčíme na Leh. Zastavili nám opět Sikové, kteří vévodí místní dopravě v indických Himalájích. V devět zastavujeme na jídlo u Siků (něco na způsob Amritsaru) a nenecháváme se dlouho přemlouvat a zůstáváme tady na noc. Dostali jsme super komfortní apartmá, máme dokonce vlastní sprchu - místnost bez vody, ale je tu odtok. Asi tu nebudeme spát sami, když jsme rozsvítili, jen to zašustilo, jak se šváby a pavouci utíkali schovat. Ráno má Lenka teplotu 39,5 a tak to vypadá, že tu chvilku zůstaneme. Sikhové se o nás vzorně starají, od rána nám nosí čaj s mlékem a k tomu něco na přikousnutí, už je mi z toho špatně, ale nedá se nic dělat. Leňulka leží a snaží se shodit teplotu, já zatím pomáhám v místní kuchyni a připravují jídlo pro vojáky a řidiče. Večer má Lenka teplotu 37,5 a další den ráno zas 39. No je to blbinec. Po dvou dnes odjíždíme na Leh, Lenka je už v pořádku, děkujeme za pomoc a loučíme se. Po cestě na Leh navštěvujeme Spituk Gompa. Sice se tady platilo, jako všude v buddhistických památkách, ale pěkně se nám věnovali a mohli jsme sledovat i náboženský rituál čtení knih. Uvnitř v meditační místnosti je krásný klid. Na terásce nad klášterem sedí několik mladých mnichů a motají z provázků knoty do olejniček.

Tento článek byl přečten 4424

Jak se vám článek líbil?
0(min) do 10(max)
Kolik čtenářů se vyjádřilo: 16

7.52.5

NOVINKY:
25.8.2004
Nové fotky z naší cesty do Hedvábné stezce - Čína červen 2004

Jsme zpět s mesíční cesty po Číně a je tu pár nových příběhů

10.5.2004
Tak a jsou tu nové příběhy z černé Afriky a jihovýchodní Asie

18.1.2004
Dodělal jsme nový Design, jak jsme sliboval a jako přídavek pár nových příběhů z Jižní Ameriky

13.1.2004
Pracuji na novém Designu

20.10.2003
Našel jsme si konečně čas a přidal jsem pár příběhů z našeho cestování po Asii a Americe

02.08.2003
Nové fotky z naší cesty do černé Afriky - Keňa, která se uskutečnila v červnu a červenci, BIG 5, safari, lidé, příroda, moře (255 fotek)

21.06.2003
Další příběhy z cestování po Indii

02.05.2003
Nové fotky z Maďarska - putování kolem Balatonu, termální lázně Heviz(54)

01.04.2003
Nové příběhy z cestování Indie, Thajsko, Střední Východ, ...

KUCHAŘKA:
Francouské speciality

Indická kuchyně

Pálivá mexická kuchyně

Americký Fast Food

PŘIŠTĚ:
Měsíční putování po Číně, budhistické chrámy, Čínská Zeď, svaté pohoří Wutai, uzbekové a kyrgyjci, přejezd pouští Taklamakan a 7 tisícové vrcholy u hranic s Pákistánem

Půlročním putování po Indických horách, pouštích a památkách

Objevování jihovýchodní Asie, thajské chrámy, indonézské ostrovy a džungle Malajsie