Cestování po světě

Naše stránky jsou pro všechny, co rádi cestují, ať už s báglem na zádech a průvodcem v ruce nebo jen po stránkách knížek a cestopisů. Všem těm přejeme příjemné počtení a zábavu.

Jordánsko Pokladnice v Petře z filmu Indiana Jones a poslední křížová cesta (10129)

Bolívie Potosí, doly stříbra a El Tío, ďábel a ochránce horníků (4650)

Argentina Ledovec Perito Moreno neboli plovoucí studená kupa ledu (4926)

NEJ FOTOGRAFIE

Seznam/Google:

Atlas

NASTAVENÍ
Přidat k oblíbeným  Přidat k oblíbeným

Nastavit tuto stránku jako domovskou  Nastavit jako výchozí

Pro rozlišení 800 * 600.
Poslední aktualizace 25.08.2004

Celkově přečteno článků 848385
 PŘÍBĚHY

Více informací o zemiFotografie z naší cestyJak jsme se sem dostali INDIE

Odkud: Z Pakistánu a Iránu.
Kdy: Podzim 2000
Jak dlouho: 10 dní
Oblast: Indie - cesta Leh - Manikaran

Leh - Ladak údolí, Indie Dojezd do Lehu už byla maličkost, bylo něco kolem 15 km a to by jsme došli i pěšky :-) Leh byl nabitý turisty a tak je poblém najít levné ubytování. Nakonec končíme u jednoho děduly, řekl si 50 rupek, což je na Leh málo. Má i pěknou zahrádku a když mu pomůžeme okopávat, dá nám slevu. No uvidíme.

Leh

Leh - Ladak údolí, Indie Leh, kdysi důležité místo karavan jaků odjíždějících do centrální Asie, leží v malém údolí severně od udolí řeky Indus. Dnes je to významné vojenské centrum (Leh jsme navštívili v době, kdy ještě nepropukla vákl z Pákistánem, dnes asi bude ještě více duleité vojenské centrum) a také turistická destinace. Asi nejznámější pamatkou a aktrakcí je palác v Lehu. S jeho výstavbou se začalo v 16. století, nyní ve 21. století je opuštěný a hodně zničený, také díky ladacké válce s Kašmírem v posledním století. Jedním z hlavních důvodů, proč vylézt ten hrozný kopec k pevnosti a vypotit pár kaper potu, je super výhled na okolní krajinu - pohoří a hory Zanskar údolí a řeka Indus. Samotný palác byl prodám Ladackou královskou rodinou státu a teď se pilně pracuje na rekonstrukci. Za nás se do paláce nemohlo, ale slyšeli jsme, že se dá přemluvit mnich u brány a za malý obnos vás pustí. No každopádně naděje tu je. Nečekejte ale nic extra, vetšína interiéru byla vykradena a zničena.

Leh - Ladak údolí, Indie Dole v městečku potom na vás čeká spousta obchůdků a restaurací, pozor na ceny, jsou většinou hodně předražené a cena se dá shodit až na 20 procent. Až budete mít prodejců plné zuby, zahněte do postranních uliček a uvidíte, jak Leh vypadal před půl stoletím, než sem začali proudit davy turistů.

Leh - Ladak údolí, Indie 1. listopadu se pravidelně koná obrovský festival v Lehu a my jsme měli to štěstí a byli jsme při tom. Festival začíná už časně ráno a pokračuje až do večera. Dá se to přirovnat k našim hodům, které jsou na Jižní Moravě. Lidé z jednotlivých vesnic jsou oblečeni do tradičních krojů, každá vesnice má svůj vlastní program, kde se představí, k večeru probíhá i soutěž ve střelbě lukem a jízdě na koni. To vše se odehrává na hlavním prostranství, kolem jsou potom roztroušeny jednotlivé stany, kam můžete nahlédnout a ochutnat nějakou tu specialitu.

Leh - Ladak údolí, Indie Další zajímavosti Lehu jsou v jeho okolí a mezi nejpopulárnější jednodenní výlety určitě patří výlet na Tikse Gompa a na Hemis Gompa. Ta první je asi 20 km z Lehu a dá se sem dostat mikrobusem. Leží v malebném údolí s nádherným výhledem na údolí Indus. Najdete zde významné sbírky tibetského umění a budhistické knihy. Je to také dobré místo na pozorování náboženských obřadů a svátků. Ta druhá - Hemis Gompa leží trošku dál od Lehu, asi 45 km, a doprava je sem složitější, mikrobusy končí asi 5 km od chrámu, zbytek už je po vlastních :-) Ale nezoufejte, je to příjemná procházka. Hemis Gompa patří mezi nejdůležitější a největší komplexy v Ladaku. Je známá pro svůj festival, který se koná většinou v druhé polovině června nebo na začátku července. To se potom po dva dny jen tančí a oslavuje. A konečně pro ty, co potřebují více adrenalinu, v Lehu se dá zorganizovat rafting na řekách Arkha a Indus. Počítejte ale s tím, že musíte přijet v sezóně, kdy je voda. Hemis Gompa - Ladak údolí, Indie

Dva dny po slavnosti odjíždíme směr jih - Manali. Autobus nejede a i tak je předražený (800 rupek), v úvadu připadá taxi nebo jeep, ale ty jsou ještě dražší a tak nakonec opět vítězí stop. Tak na doporučení našeho děduly jdeme brzo ráno, prý jezdí víc náklaďáků. Sedíme tu už 2 hodiny a nic neprojelo, nepočítáme pár místních, co nás poposunuli pár kilometrů. Jinak se ale stopuje senzačně. Každej je na nás zvědavý a ještě nám po stopu poděkuje, že jsme s ním jeli. Párkrát jsme se cítili i trapně, to když nám zastavilo auto a domácí si šli sednout dozadu na korbu, aby jsme my mohli sedět vepředu. Opět jsme se posunuli a sedíme teď u nějaké opuštěné restaurace, nakoupil jsem sušenky, stáli asi rupku a už jsou tady asi dost dlouho, obal byl úplně vyšosovaný od sluníčka, ale chutnají dobře. Kolem třetí projíždí náklaďák a zastavuje, jede směr Manali a vy máme vyhráno. Rychle nasedáme, vezeme ještě jednoho Sika, rozbil se mu náklaďák někde u Taglang La pasu (5328). Cesta se klikatí a postupně stoupá, občas musíme obdivovat naše řidiče, jak se umně vyhýbají a jak vůbec dokážou jezdit na takových silnicích v totálně zničených náklaďákách. Sedlo se blíží a my jedeme stále více pomalu, pomalu ale jistě. Motor vrčí a škytá, náš řidič umně přeřazuje a konečně jsem tady. Vrchol pasu je v nadmořské výšce 5328 a je to nejvýš, kde jsme kdy byli (na treku Darcha Padum jsme byli v 5040 m.n.m.). Pro naše řidiče děláme historické foto, naskakujeme zpět, dost tady fouká, a pokračujeme dolů do Manali. V Manali přestupujeme na autobus a jedeme směr Manikaran.

Tento článek byl přečten 4329

Jak se vám článek líbil?
0(min) do 10(max)
Kolik čtenářů se vyjádřilo: 25

7.32.7

NOVINKY:
25.8.2004
Nové fotky z naší cesty do Hedvábné stezce - Čína červen 2004

Jsme zpět s mesíční cesty po Číně a je tu pár nových příběhů

10.5.2004
Tak a jsou tu nové příběhy z černé Afriky a jihovýchodní Asie

18.1.2004
Dodělal jsme nový Design, jak jsme sliboval a jako přídavek pár nových příběhů z Jižní Ameriky

13.1.2004
Pracuji na novém Designu

20.10.2003
Našel jsme si konečně čas a přidal jsem pár příběhů z našeho cestování po Asii a Americe

02.08.2003
Nové fotky z naší cesty do černé Afriky - Keňa, která se uskutečnila v červnu a červenci, BIG 5, safari, lidé, příroda, moře (255 fotek)

21.06.2003
Další příběhy z cestování po Indii

02.05.2003
Nové fotky z Maďarska - putování kolem Balatonu, termální lázně Heviz(54)

01.04.2003
Nové příběhy z cestování Indie, Thajsko, Střední Východ, ...

KUCHAŘKA:
Francouské speciality

Indická kuchyně

Pálivá mexická kuchyně

Americký Fast Food

PŘIŠTĚ:
Měsíční putování po Číně, budhistické chrámy, Čínská Zeď, svaté pohoří Wutai, uzbekové a kyrgyjci, přejezd pouští Taklamakan a 7 tisícové vrcholy u hranic s Pákistánem

Půlročním putování po Indických horách, pouštích a památkách

Objevování jihovýchodní Asie, thajské chrámy, indonézské ostrovy a džungle Malajsie