Cestování po světě

Naše stránky jsou pro všechny, co rádi cestují, ať už s báglem na zádech a průvodcem v ruce nebo jen po stránkách knížek a cestopisů. Všem těm přejeme příjemné počtení a zábavu.

Peru největší incká pevnost Sacsayhuaman (4039)

USA Tisíce let gigantické sekvoje v Sequoia a Kings Canyon národním parku (6620)

Indonésie Jak jsme potkali orangutana (3759)

NEJ FOTOGRAFIE

Seznam/Google:

Atlas

NASTAVENÍ
Přidat k oblíbeným  Přidat k oblíbeným

Nastavit tuto stránku jako domovskou  Nastavit jako výchozí

Pro rozlišení 800 * 600.
Poslední aktualizace 25.08.2004

Celkově přečteno článků 843626
 PŘÍBĚHY

Více informací o zemiFotografie z naší cestyJak jsme se sem dostali INDIE

Odkud: Z Pakistánu a Iránu.
Kdy: Podzim 1996
Jak dlouho: 6 měsíců
Oblast: Indie - Konark a pláže v Puri a Digze

Digha

Konárak, Indie Opouštíme bohaté a zároveň nejchudší město Indie Kalkatu a míříme si to na místní pláže v Bengálském zálivu. Naši první zastávkou jsou pláže u vesničky Digha. I když to na první pohled nevypadá, cesta z Kalkaty do Dighy trvá celých pět hodin a stojí 37 Rupek. Ubytování celkem bez problémů v malém hotýlku, kousek od pláže za 45 Ruper. Moře je jako kafe, "slazené" pořádnou dávkou soli. Pláže jsou písčité, táhnoucí se do nekonečna a pořádně šikoré. Vlny nejsou ani malé, ani velké, i když pro ty, co se bojí metrových až dvoumetrových vln to není. Nejsou tu žádní turisti, snad jen místní turistické rodinky Indů, převažují hlavně domácí rybáři. Ti ráno vyjíždějí na rybolov, rozložit sítě, které odpoledne ručně stahují. Po vytáhnutí se seběhne celá vesnička a jdou posuzovat a hodnotit úlovek. Ženy přinesou pletené ošatky a začíná třídění. Malé ryby do levé, větší do pravé ošatky a ty největší až metrové ryby se nosí samostatně. Od domorodců jsme se naučili poznávat, kde jsou v písku zavrtané škeble a pomáháme místním se sběrem. Je to jako chození na houby, jen s tím rozdílem, že všechny škeble, co jsme našli jsou jedlé. Večer si dáváme od místních rybářů specialitku - obalovanou langustu. Další den ráno se celý koupeme, vlny jsou ještě vetší než včera, je stále pár týdnů po období monzunů. Přibilo pár místních rodinek a tak jsme se stali terčem nuceného fotografování z dovolené. No není to super mít fotku s bílým sáhibem na jedné z nejlepších pláží v Bengálském zálivu.

Puri

Konárak, Indie Další den vyrážíme zase o kousek dál, směřujeme na stejně pěknou pláž jak je Digha a to na pláže v Puri. Máme fajn místnůstku kousek od pláže, je tu i větrák a to vše za neuvěřitelných 20 Rupek. Puri je typickým příkladem střetu staré původní Indie plné duchovna a tradic s její novodobou tváří vzhlížející dychtivě směrem na západ. Na jedné straně zde najdete jeden z nejposvátnějších hinduistických chrámů Konark a na druhé zase přímořskou kolonádu s hotely. Vlny jsou až dvoumetrové a tak jako domácí blbneme jen u břehu. Zdejší pláž jsme si patričně užili, i když jsme se koupali v tričku a byla nepředstavitelné horko a dusno. Za mírný poplatek se dá vyjet s místními rybáři na moře a zalovit si pár ryb. Konárak, Indie Další den nás čeká překvapení, spěcháme na východ slunce a na výjezd rybářů na moře, ale vesnička už žije naplno. Většina místních si šla udělat ranní hygienu přímo k moři. Čupěli jeden vedle druhého a s prominutím "kadili" do moře. Výsledek jejich ranní higieny zůstal na pláži tak dlouho, dokud se neposunul příliv a první vlna nesmetla vše do moře. To se opakovalo s pravidelnými intervali, až byla pláž "dokonale" čistá. To co nestačil příliv uklidit, o to se postarala místní prasátka, která vesele pobíhala po pláži a dojídala to, co ještě zbylo. Do toho všeho místní rybáří tlačí své lodě přes příbojové vlny do moře. Když jsme viděli malé a vratké lodičky, jak se obrací ve vysokých vlnách, rozmysleli jsme si ranní výlet s rybáři a jen jim z povzdáli máváme na cestu.

Konárak, Indie Konárak - Konark

V 8 ráno vyražíme na památku pod ochranou UNESCa, cesta trvá asi hodinku a stojí 7 Rupek. Měli jsme štěstí, je pátek a je zdarma vstup do komplexu. Sice jsme tím ušetřili jen 5 Rupek na jednoho, ale i tak je to příjemné. Chrám Slunce v Konarku je jedním z nejzajímavějších architektonických skvostů celé Indie. Mohutná stavba pyramidového tvaru ve vás vzbuzuje pocity úžasu, obdivu i pokory. Legenda říká, že Samba, syn Krišny, onemocněl leprou. Až po dvanácti letech byl vyléčen Súrjou, bohem Slunce, a na počet svého vyléčení postavil chrám. Trosky tohoto slunečního chrámu při pobřeží státu Urísa jsou památkou z doby vlády Nárasimhy Dévy I., který nechal chrám zasvěcený slunečnímu bohu Súrjovi postavit ve 13. století na počest poražení Arabů. Fantastický monument ve tvaru triumfálního vozu měl téměř 60 metrů vysokou věž, sedí na 24 kolech vysokých 3.4 metru, je tažen 7 koňmi, měl portál bohatě zdobený lvy, slony, lidskými postavami i rostlinami. Jak už čísla napovídají, 24 kol znázorňuje 24 hodin v jednom dnu, vůz tažený 7 koňmi znázorňuje 7 dní v týdnu. Konárak, Indie Sloužil též jako maják. Na začátku 20. století byl znovuobjeven a postupně vykopán z velkého kopce, ve který se za dlouhý čas proměnil. V současnosti se zde již žádné náboženské obřady nekonají. Hlavními návštěvníky jsou početné skupiny indických rekreantů z Puri a pár cestovatelů. Zpět jdeme pěšky na pláž, je to něco kolem 3 km, a navštěvujeme místní rybářskou vesničku. Rybáři se právě vraceli a tak si prohlížíme úlovek, mezi úlovkem malých ryb a krabů se leskne metrový žralok.

Konárak, Indie Jezero Chilka

Ráno po půl paté vyrážíme na největší slané jezero v Urisse. V Chilka jsme autobusem za tři hodinky. V zimě tu hnizdní hodně stěhovavých ptáků - prý je to ráj pro ornitology a hlavně celoročně je zde možné vidět delfíny. Po příjezdu se na nás hned všichni seběhli a začínají nabízet. Prý nejde vidět delfíny jinak než ze speciální loďky a za samozřejmě za speciální cenu. Chtěli po nás 350 Rupek, my se ale nedali a nakonec se domluvili a nechali poradit od domorodce a jedeme místní bárkou za 10 Rupek na ostrov. Po cestě jsme si povídali z domácími a sledovali delfíny. Z blízka jsme viděli tří a kousek dál jich bylo asi deset. Bylo to super je vidět tak blízko, stačilo se naklonit a pohladit je. Po příjezdu na ostrov začínají problémy. Prý už nás zpět nezavezou za 10 Rupek, ale za 300, protože jsme viděli deflíny a za to se prý draze platí. Stačilo ale chvilku vyjednávat a nakonec po malém všimném (asi 10 Rupek) "kapitánovi" lodě, jedeme zpět na pevninu. Jako by to delfíni vědeli a po cestě na zpět jsme už žádné neviděli. Asi nám nechtěli dělat problémy :-) Po malé prohlídce vesničky pokračujeme zpět na Puri. Autobus jede opět tři hodiny a stojí 22 Rupek pro oba. V Puri nakupujeme pečivo a indické "sladkosti", něco jako sladká rýže v kamenném vydání a já ještě jedu na nádraží nakoupit dvě jízdenky na Hyderabad - Haidarábád.

Tento článek byl přečten 4244

Jak se vám článek líbil?
0(min) do 10(max)
Kolik čtenářů se vyjádřilo: 53

8.02

NOVINKY:
25.8.2004
Nové fotky z naší cesty do Hedvábné stezce - Čína červen 2004

Jsme zpět s mesíční cesty po Číně a je tu pár nových příběhů

10.5.2004
Tak a jsou tu nové příběhy z černé Afriky a jihovýchodní Asie

18.1.2004
Dodělal jsme nový Design, jak jsme sliboval a jako přídavek pár nových příběhů z Jižní Ameriky

13.1.2004
Pracuji na novém Designu

20.10.2003
Našel jsme si konečně čas a přidal jsem pár příběhů z našeho cestování po Asii a Americe

02.08.2003
Nové fotky z naší cesty do černé Afriky - Keňa, která se uskutečnila v červnu a červenci, BIG 5, safari, lidé, příroda, moře (255 fotek)

21.06.2003
Další příběhy z cestování po Indii

02.05.2003
Nové fotky z Maďarska - putování kolem Balatonu, termální lázně Heviz(54)

01.04.2003
Nové příběhy z cestování Indie, Thajsko, Střední Východ, ...

KUCHAŘKA:
Francouské speciality

Indická kuchyně

Pálivá mexická kuchyně

Americký Fast Food

PŘIŠTĚ:
Měsíční putování po Číně, budhistické chrámy, Čínská Zeď, svaté pohoří Wutai, uzbekové a kyrgyjci, přejezd pouští Taklamakan a 7 tisícové vrcholy u hranic s Pákistánem

Půlročním putování po Indických horách, pouštích a památkách

Objevování jihovýchodní Asie, thajské chrámy, indonézské ostrovy a džungle Malajsie