Cestování po světě

Naše stránky jsou pro všechny, co rádi cestují, ať už s báglem na zádech a průvodcem v ruce nebo jen po stránkách knížek a cestopisů. Všem těm přejeme příjemné počtení a zábavu.

Indie pláže v Bengálském zálivu a památka Konarak (4244)

Indonésie Bali a terasová rýžová pole, překrásné tanečnice a tisíce chrámů (7820)

Thajsko výborné jídlo, zajímavá kultura a historie severu - města Chiang Mai a Chiang Rai (3531)

NEJ FOTOGRAFIE

Seznam/Google:

Atlas

NASTAVENÍ
Přidat k oblíbeným  Přidat k oblíbeným

Nastavit tuto stránku jako domovskou  Nastavit jako výchozí

Pro rozlišení 800 * 600.
Poslední aktualizace 25.08.2004

Celkově přečteno článků 843640
 PŘÍBĚHY

Více informací o zemiFotografie z naší cestyJak jsme se sem dostali INDIE

Odkud: Z Pakistánu a Iránu.
Kdy: Podzim 1996
Jak dlouho: 6 měsíců
Oblast: Indie - Haidarábád

Haidarábád, Indie Haidarábád

Vstáváme po šesté a šineme si to na autobus směr Bhuvanéšvar. Podle průvodce má cesta trvat asi hodinu, ale přesně podle indických zvyků jede autobus tuto vzdálenost dvakrát tak dlouho. Jak tak vystupujeme z autobusu, potkáváme známý ze školy. Je to k neuvěření, jak je ten svět malej. Přijeli sem na jeden měsíc, přílet do Dillí a odlet z Bombaje. Teď momentálně chodí po doktorech a snaží se zastavit srajdu. No přejeme hodně štěstí. Zbytek dne se ale už tak nevydařil. Zapovídali jsme se s kamarádama a mezitím přijel vlak na nádraží. Jak jsme byli v ráži, tak jsme nezmyšlenkovitě nastoupili a jali se vybojovat nějaké to místo na sezení. Zadařilo se, obsadili jsme super místo u okna se super výhledem na indickou rodinku s třemi dětmi. No to zas bude sajrajtu na zemi :-) Ani jsme se nepodivili, že vlak přijel o 30 minut dříve, na indické poměry vskutku nevídaná věc. Asi po deseti minutách mě Lenka vysílá nakoupit něco na zakousnutí a tak si to šinu na vzdálené obchůdky. Vybírám a přebírám a když se vracím, vlak je pryč. Rozhlížím se napravo a nalevo a nic. Vlak je fuč. Nebyl by to takový problém, ale Lenka nikde není a tak předpokládám, že zůstala ve vlaku. Co teď. Organizuji záchrannou akci "zachrantě mi batohy a toho co je nese" a zasypávám průvodčího otázkami jako: Co to bylo za vlak, kam jel a kde je další zastávka .... Nakonec jsem to všechno vytáhl z průvodčího a už voláme na další zastávku. Tam zatím nic podivného nezpozorovali. Žadný zmatený turista se neobjevil. Čekám nervózně další hodinu a stále nic. Už jsem se pomalu rozloučil s batohy a mým osobním nosičem (no nic, budu si muset všechno nosit sám), když tu se objevil nějaký vlak (překvapilo mě, že průvodčí o něm nic nevěděl a byl stejně vykulený jako já) a z něj výchází Lenka obložená batohy. Super o svého nosiče nepříjdu :-) Nakonec se vše vysvětlilo, samozřejmě jsme nastoupili do špatného vlaku směr Katkata a ne Madras. Když se vlak rozjel, Lenka nevěděla jestli má vystoupit a tak se svezla jednu zastávku a doufala, že budu ve vlaku. Na další zastávce už zjistila, že se asi neobjevím a tak vystoupila a šla si sehnat další spoj zpět na Bhubanešvár. Mám prostě chytrého nosiče a nakonec to vše dobře dopadlo. Správný vlak na Haidarábád nám samozřejmě ujel a další jel za 3 hodiny a měl 5 hodin zpoždění a tak jsme si naši chybu pořádně odseděli. Odjíždíme v deset večer a po celém dnu štrachání přijíždíme do Haidarábádu v devět večer. Už se nám nechce nic hledat a přespáváme v čekárně pro první třídu (nás jako bílých se samozřejmě nikdo nezeptá, zda máme lístek do první třídy, jako že samozřejmě nemáme :-) Další den konečně prohlídka města. Haidarábád, Indie

Haidarábád je někdy nazýván Istanbulem Indie. Je to dunící asijská metropole s výškovými budovami, obchodními centry, tržišti a bazary plnými nejrůznějšího zboží. Do Haidarábádu se jezdí nakupovat především perly rozmanitých barev. Zpracovávají se jak perly říční, tak i mořské pocházející z vod Bengálského či Kaččhského zálivu. Perly se také dovážejí z Japonska nebo z Barmy. Je to ale také město, kde se snoubí památky buddhismu, islámu i hinduismu.

Haidarábád, Indie Přestože dějiny Haidarábádu psal především islám, je uprostřed rozlehlého Husainova jezera v centru města socha kráčejícího Buddhy. Výškou sedmnáct a půl metru a vahou 350 tun patří tato socha k největším na světě. Pravou ruku má Buddha zdviženou k ochraně příchozích. Tato haidarábádská "socha Svobody", Buddha púrnimá neboli úplněk, symbol Buddhova osvícení, vznikla na počátku devadesátých let. Její instalace byla dramatem, které stálo život osm lidí. Socha se vysmekla a skončila na dně jezera. Dva roky trvalo, než byla se zahraniční pomocí ze dna vyzdvižena a umístěna na připravenou plošinu. Vyjížďky lodí po jezeře okolo sochy patří k hlavním turistickým atrakcím města. Vztyčení této impozantní Buddhovy sochy ve městě silných islámských tradic má své historické kořeny v minulosti. Na území spravovaném dnešním indickým svazovým státem Ándhrapradéš se nacházela ve druhém století před naším letopočtem až třetím století našeho letopočtu významná buddhistická centra. Přicházeli sem studenti z ciziny, například ze Srí Lanky a z Číny.

Haidarábád, Indie Haidarábád, ležící na řece Músí, založil roku na konci 16.století Muhammad Kulí, panovník muslimské dynastie Kutubšáhů. Město bylo údajně pojmenováno podle Haidara Alího, manžela nejmladší prorokovy dcery Fátimy. Dnešní Haidarábád s pěti miliony obyvatel je pátým největším městem Indie. Pyšní se krásnými a honosnými stavbami s kopulemi a minarety se štukovou výzdobou. Tuto podobu vtiskl městu islám. Symbolem města v samém jeho srdci je Čármínár (Charminar) neboli Čtyři věže či minarety, postavený roku 1591 na oslavu konce morové rány. Stavba - se čtvercovým půdorysem, zdobená obloukovými okny a vzpínající se k nebi čtyřmi štíhlými minarety - patří k vrcholům architektury kutubšáhovského období.

Haidarábád, Indie V bezprostřední blízkosti je i jedna z největších mešit světa Mekka Masdžid. Pojme až deset tisíc věřících. Její stavba trvala přes sedmdesát let. Mešita má půdorys 76 krát 54 metry a věže minaretů jsou vysoké dvaadvacet metrů. Střechu podpírá patnáct oblouků. Nosné sloupy jsou vždy z jednoho kusu žuly. Materiál na ně byl dopravován z jedenáct kilometrů vzdáleného lomu volskými potahy, do nichž bylo zapřaženo 1400 volů. Dějiny oblasti jsou nejvěrněji zapsány do úchvatného pevnostního komplexu Gólkóndy (Golconda Fort). Na jejím místě původně stála malá pevnost hinduistických vládců. V roce 1512 přešla pevnost pod nadvládu Kutubšáhů a roku 1687 padla do rukou Mughalů. Zašlou slávu kutubšáhovských králů si můžeme jen domýšlet podle zbytků budov, které byly kdysi palácem, harémem, zasedací síní, mešitou či hospodářskou stavbou.

No a nakonec ani hinduismus nezůstal městu nic dlužen. Impozantní Birla Mandir neboli Birlův chrám, zasvěcený višnuistickému bohu Venkatéšvarovi, se tyčí na vrcholku skalnatého kopce nad Husainovým jezerem. Chrám je celý z mramoru, přístupová cesta a prostory před vstupem do chrámu jsou vyzdobeny mramorovými sochami hinduistických božstev.

Pro ty z vás, co mají rádi zvířátka, v Haidarábádu je jedno z nejlepších zoo v Indii a my jsme neodolali a chtěli vidět, jak takové zoo vypadá. První šok nás čekal hned u vchodu. V dětském koutku, hned vedle prolízaček byl bazének asi tak s osmi krokodýli. Zvláštní na tom je to, že bazének měl okraj asi tak 40 cm a pokud krokodýl nepřeleze tuto zábranu, jak malé dítě určitě. To stejné nás čekalo u dalšího bazénku, tentokrát s 200 kilovými želvami. Oddělení opic bylo kousek dál a opice nebyli v kleci jako u nás, ale na ostrůvku odděleném dvoumetrovým kanálem. Doufám, že neumí skákat. Jinak bylo zoo vážně super a vřele doporučujeme. Po shlédnutí zoo pokračujeme na vysněné safari, které je v rámci zoo za mírný příplatek. Za hrozně zajištěnou bránou s ostrahou pro Indii nevídanou (připomělo mi to Jurský park), jsme viděli jednoho spícího lva, znuděného tygra, zmateně pobíhajícího medvěda a naprosto tupě zírajícího buvola.

Tento článek byl přečten 3270

Jak se vám článek líbil?
0(min) do 10(max)
Kolik čtenářů se vyjádřilo: 9

5.54.5

NOVINKY:
25.8.2004
Nové fotky z naší cesty do Hedvábné stezce - Čína červen 2004

Jsme zpět s mesíční cesty po Číně a je tu pár nových příběhů

10.5.2004
Tak a jsou tu nové příběhy z černé Afriky a jihovýchodní Asie

18.1.2004
Dodělal jsme nový Design, jak jsme sliboval a jako přídavek pár nových příběhů z Jižní Ameriky

13.1.2004
Pracuji na novém Designu

20.10.2003
Našel jsme si konečně čas a přidal jsem pár příběhů z našeho cestování po Asii a Americe

02.08.2003
Nové fotky z naší cesty do černé Afriky - Keňa, která se uskutečnila v červnu a červenci, BIG 5, safari, lidé, příroda, moře (255 fotek)

21.06.2003
Další příběhy z cestování po Indii

02.05.2003
Nové fotky z Maďarska - putování kolem Balatonu, termální lázně Heviz(54)

01.04.2003
Nové příběhy z cestování Indie, Thajsko, Střední Východ, ...

KUCHAŘKA:
Francouské speciality

Indická kuchyně

Pálivá mexická kuchyně

Americký Fast Food

PŘIŠTĚ:
Měsíční putování po Číně, budhistické chrámy, Čínská Zeď, svaté pohoří Wutai, uzbekové a kyrgyjci, přejezd pouští Taklamakan a 7 tisícové vrcholy u hranic s Pákistánem

Půlročním putování po Indických horách, pouštích a památkách

Objevování jihovýchodní Asie, thajské chrámy, indonézské ostrovy a džungle Malajsie