Cestování po světě

Naše stránky jsou pro všechny, co rádi cestují, ať už s báglem na zádech a průvodcem v ruce nebo jen po stránkách knížek a cestopisů. Všem těm přejeme příjemné počtení a zábavu.

Čína Jediná stavba viditelná z vesmíru - Velká čínská zeď (44388)

Kostarika žhavá láva a letícíjí kameny vulkánu Arenal (4269)

Jordánsko Pokladnice v Petře z filmu Indiana Jones a poslední křížová cesta (10129)

NEJ FOTOGRAFIE

Seznam/Google:

Atlas

NASTAVENÍ
Přidat k oblíbeným  Přidat k oblíbeným

Nastavit tuto stránku jako domovskou  Nastavit jako výchozí

Pro rozlišení 800 * 600.
Poslední aktualizace 25.08.2004

Celkově přečteno článků 848459
 PŘÍBĚHY

Více informací o zemiFotografie z naší cestyJak jsme se sem dostali

JIŽNÍ AMERIKA

Odkud: Chile, Argentina
Kdy: Zima 2000
Jak dlouho: 4 dny
Oblast: Argentína - Fitz Roy a Cerro Torre

Národní park Fitz Roy a Cerro Torre, Argentina Další den jdeme ještě jednou na výhled, děláme pár fotek a odjíždíme zpět Calafate. Naši Amíci nás berou kousek za městečko, kde začíná silnice na El Chaltén. Je to správní vesnička pro NP Fitz Roy a Cerro Torre asi 200km. Jezdí sem sice autobus, ale za cenu 50 USD nemáme zájem. Stop jde super, čekáme hodinku a nic, další hodinka a příjíždí auto, bohužel jede asi 50 km a potom stáčí na místní ovčí farmu. Nechceme riskovat, že skončíme uprostřed ničeho a radši čekáme. Za další hoďku příjíždí auto, zastavuje u nás a řidič jde dolívat benzín. My toho využíváme a jdeme je překecat. Leňulka zabodovala a perfertní španělštinou je zpracovala. Nakonec nás zavezli jak do El Chaltén, tak za tři dny i zpět na hlavní silnici.
Národní park Fitz Roy a Cerro Torre, Argentina GRACIAS AMIGOS

Jak popsat vesničku El Chaltén? Vlastně to ani není vesnička, vznikla jen z administrativních důvodů jako středisko správy národního parku. Je zde pár domů, dva obchody a pár hotýlků. My samozřejmě kempujeme na okraji. Počasí vypadá super. Uvidíme zítra. Večer nám pěkně mrzne, něco kolem -12ti stupňů.

Národní park Fitz Roy a Cerro Torre, Argentina Ráno jdeme na správu NP nabrat informace a ohřát se. Skoro všichni byli pryč, dozvídáme se, že asi po třech měsících je konečně pěkné počasí, je vidět Cerro Torre a všichni rangerové zmizeli fotit. No pro nás fajn zpráva a tak taky rychle vyrážíme. Trek bude asi na 8 hodin. První část nás zavedla k laguně Capri, dále pokračujeme ke kempu Poicenot a další hodinu a půl do prudkého kopce na Lagos de los Tres, kde je super výhled na pohoří Fitz Roy. Pořád je dost zima, my fotíme jak šílení, Fitz Roy a laguna, Fitz Roy a stromy, Fitz Roy a my, Fitz Roy a .....
Národní park Fitz Roy a Cerro Torre, Argentina Pohoří Fitz Roy patří mezi jedny z nejnáročnějších na výstup. Vrcholky nejsou sice vysoké, ale technicky náročné. Fitz Roy má něco kolem 3441 m.n.m., vedle napravo Cerro Electrico 2182 m.n.m. a nalevo Cerro Piergiorgio 2565 m.n.m. My ještě pokračujeme na Glazier Piedras Blancas u hory Cerro Electrico. Z glaciéru se odlamují kusy ledu, které padají do laguny pod ním. Díky tání a sluníčku potom tyto kry vytvářejí nádherné bizardní modely zvířat. Zpět jdeme podél horolezeckého kempu a údolím Cordon de los Condores do El Chaltén.

Národní park Fitz Roy a Cerro Torre, Argentina Dnes planujeme pochod na to nejlepší, co tady je - Cerro Torre. Je to obrovská špice do nebe, která se zdvíhá z pohoří Fitz Roy. Dost přemýšlím o tom, jak se tam dá vylézt. Podle informací od rangerů, někdy čekají horolezci i měsíce, než je počasí optimální na výstup. My jdeme jen na výhled a k ledovci. Počasí je opravdu super, protože Cerro Torre je vidět v plné kráse, nikde žádný mráček. Kolem třetí jdeme zpět, máme domluvený odvoz zpět na hlavní silnici, kde budeme pokračovat na Chile, do NP Torres del Paine.

ADIÓS FITZ ROY

Tento článek byl přečten 4778

Jak se vám článek líbil?
0(min) do 10(max)
Kolik čtenářů se vyjádřilo: 9

8.81.2

NOVINKY:
25.8.2004
Nové fotky z naší cesty do Hedvábné stezce - Čína červen 2004

Jsme zpět s mesíční cesty po Číně a je tu pár nových příběhů

10.5.2004
Tak a jsou tu nové příběhy z černé Afriky a jihovýchodní Asie

18.1.2004
Dodělal jsme nový Design, jak jsme sliboval a jako přídavek pár nových příběhů z Jižní Ameriky

13.1.2004
Pracuji na novém Designu

20.10.2003
Našel jsme si konečně čas a přidal jsem pár příběhů z našeho cestování po Asii a Americe

02.08.2003
Nové fotky z naší cesty do černé Afriky - Keňa, která se uskutečnila v červnu a červenci, BIG 5, safari, lidé, příroda, moře (255 fotek)

21.06.2003
Další příběhy z cestování po Indii

02.05.2003
Nové fotky z Maďarska - putování kolem Balatonu, termální lázně Heviz(54)

01.04.2003
Nové příběhy z cestování Indie, Thajsko, Střední Východ, ...

KUCHAŘKA:
Francouské speciality

Indická kuchyně

Pálivá mexická kuchyně

Americký Fast Food

PŘIŠTĚ:
Měsíční putování po Číně, budhistické chrámy, Čínská Zeď, svaté pohoří Wutai, uzbekové a kyrgyjci, přejezd pouští Taklamakan a 7 tisícové vrcholy u hranic s Pákistánem

Půlročním putování po Indických horách, pouštích a památkách

Objevování jihovýchodní Asie, thajské chrámy, indonézské ostrovy a džungle Malajsie